به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، محسن میرزایی طراح و گرافیست، این پوستر را با توجه به شعار این هفته طراحی کرده است، شعاری که سال گذشته برای هفته ملی کودک انتخاب شده بود و امسال نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
بر همین اساس، پوستر طراحی شده، یک دختر و پسر را نشان میدهد که در فضایی رویاپردازانه در اتاقشان و در درون قایقی کاغذی بازی میکنند در حالی که اسباببازیهایشان در دستان آنها قرار گرفته است.
این اسباببازیها و عناصر درون پوستر، در کنار استفاده از رنگهای شاد و ملایم فضای جذابی را به نمایش گذاشته است که حس امید، طراوت و انرژی را به مخاطب القاء و در عین حال بر اهمیت بازی و تخیل در زندگی و آینده کودکان تاکید میکند.
در همین حال «شعار آینده را باید ساخت» امسال نیز بار دیگر از سوی اعضای شورای سیاستگذاری بهعنوان شعار هفته ملی کودک انتخاب شد تا امید به آیندهای روشن برای کودکان ایران به عنوان نگاهی راهبردی همواره مورد توجه دستاندرکاران این حوزه قرار بگیرد.
برنامههای هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمانها و نهادهای مختلف برگزار میشود.
شمارگان کتاب «مهمانهای ناخوانده» به ۳۸۷هزار نسخه رسید
کتاب «مهمانهای ناخوانده» نوشتهی فریده فرجام با تصویرگری جودی فرمانفرماییان برای بیستوسومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ شد تا شمارگان آن به ۳۸۷هزار نسخه برسد.
این اثر اولین کتاب کودک در کانون است که نخستین بار در سال ۱۳۴۵ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
کمک به کسانی که پناه میآورند، ترویج فرهنگ صلح، ارتباط بین نسلی و همزیستی مسالمتآمیز، برخی از مفاهیمی است که «مهمانهای ناخوانده» به انعکاس آنها پرداخته است.
در بخشی از این کتاب خاطرهانگیز که دو سال پیش به عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده است، میخوانیم: «پرهای مرغ به هم چسبیده بود، چشمهایش بیحال نگاه میکرد. پیرزن یک تکه پارچه پشت مرغ انداخت. مرغ هم کنار اتاق رفت، پابهپا کرد تا خشک شود. پیرزن چادر خیسش را از سرش برنداشته بود، که دوباره صدای در را شنید.»
کتاب «مهمانهای ناخوانده» در چاپ بیستوسوم برای گروه سنی بالای چهار سال با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.