یزد - ایرنا - مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اردکان گفت: متاسفانه برخی شهروندان بدون آگاهی از وظایف کاری این حوزه اقدام به مزاحمت تلفنی می‌کنند و روزانه هشت تماس بی‌مورد ثبت سامانه می‌شود.

هادی پورشامحمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، آموزش و فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی نسبت به تأثیر منفی این تماس‌ها در از دست دادن زمان مفید برای کمک به افراد در معرض خطر را وظیفه‌ای همگانی دانست که نهادهای آموزشی، رسانه‌ها و عموم افراد جامعه باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

وی در ادامه از دیگر مشکلات این نهاد را کمبود وسایل و تجهیزات مدرن و نیروی انسانی عنوان کرد و یادآور شد:‌ حوادث امداد و نجات شامل تصادف، نجات افراد محبوس شده در داخل خودرو، ایمن‌سازی جاده هنگام حوادث رانندگی و سیل و به طورکلی هرگونه حادثه‌ای که جان و مال مردم را به خطر اندازد، است.

 مسئول آتشن‌شانی و خدمات ایمنی اردکان با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال ۹۸،  ۳۸۰ مورد مأموریت که شامل ۱۵۲ مورد در خصوص آتش‌سوزی ، ۲۳ مورد حوادث رانندگی، ۴۶ مورد خدمات‌دهی، ۹۳ مورد حوادث مربوط به حیوانات و ۳۲ مورد نیز حوادث پیشگیری است، پوشش داده‌ شد تصریح کرد: در این مدت ۳۵ نفر مجروح و ۱۰ نفر هم براثر آتش‌سوزی و سایر حوادث جان خود را از دست دادند.

پورشامحمدی بازدید از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مدارس، اماکن استیجاری  و ... با هدف بررسی نواقص و عوامل ایجاد خطر و گوشزد کردن رفع آنها به منظور پیشگیری ازحوادث را از دیگر فعالیت‌های آتش‌نشانی برشمرد.

مسئول آتش‌نشانی اردکان، پیگیری موضوعات آموزشی در مدارس، کارخانجات و ادارات را از دیگر عملکردهای این نهاد عنوان کرد.

۲ مرکز آتش نشانی با ۲۴ پرسنل در اردکان فعال است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع است.

اردکان در مسیر جاده تهران به یزد، شیراز، کرمان، زاهدان، نائین اصفهان، بندرعباس و طبس خراسان جنوبی قرار دارد و تردد تعدادی از 400 هزار دستگاه روزانه خودرو در استان یزد مربوط به این شهرستان است.

جاده‌های این شهرستان از ترافیکی بالایی برخوردار است.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷