تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تپانچه زنان و مردان ایران می‌گوید در صورتی که فدراسیون فشنگ لازم را برای تیراندازان فراهم کند نیازی به اعزام آنان به هانوفر آلمان برای تمرین نیست.

احمد نجفی روز یکشنبه در حاشیه اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ شرایط مالی فدراسیون تیراندازی هم مثل سایر فدراسیون‌ها خوب نیست اما اگر به دنبال کسب سهمیه در رشته تپانچه خفیف هستیم باید تیراندازان فرصت تمرین با فشنگ داشته باشند و امیدوارم این مشکل به زودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه اعزامی فدراسیون، ۲ تیرانداز تپانچه به هانوفر اعزام می‌شوند، افزود: رکوردهای تیراندازان بسیار عالی است و به بیش از ۹۵ درصد آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رسیده‌اند و در جام جهانی برزیل این ورزشکاران تا یک قدمی کسب سهمیه رفتند.

مسئولان فدراسیون تیراندازی در تلاشند تا تیم ملی تیراندازی متشکل از ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه را به اردوی ۲ هفته‌ای در هانوفر آلمان اعزام کنند تا این ورزشکاران ضمن تمرین در کمپ بینالمللی این شهر، فشنگ استاندارد مورد نیاز را  تهیه و برای ادامه تمرینات وارد کشور کنند.

این سرمربی اضافه کرد: خوشبختانه تیراندازان از نظر فنی و آمادگی روانی در شرایط خوبی قرار دارند و در حال حاضر برنامه بدنسازی آنان در کنار برنامه تمرینی‌شان به صورت سه جلسه در هفته پیگیری می‌شود ضمن اینکه ورزشکاران از حضور یک ماساژور متخصص برای تقویت و آمادگی بیشتر بهره می‌برند.

نجفی اظهار امیدواری کرد که تیراندازان تپانچه بتوانند در آخرین مرحله کسب سهمیه در قطر، ۲ تا ۳ سهمیه کسب کنند و با دست پر به کشور باز گردند.

وی در پایان گفت: در صورت کسب سهمیه در قطر به طور حتم برنامه تمرینی منظم و فشرده‌ای برای تیراندازان رشته تپانچه برای حضور آماده در المپیک اجرا خواهد شد.

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا از ۱۲ آبان ماه به میزبانی کشور قطر آغاز خواهد شد. این آخرین فرصت تیراندازان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود.

ایران تاکنون ۲ سهمیه تیراندازی توسط نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان در رشته تفنگ بادی کسب کرده‌ است.