شیراز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: در حوزه فضای آموزشی یک‌هزار و ۶۰۰ فضای فرسوده و تخریبی در استان فارس وجود دارد که ۲۶ فضای آن در شهرستان کازرون قرار گرفته است.

علی‌عسکر نجفی دوشنبه ۸ مهرماه در جمع فرهنگیان شهرستان کازرون با اشاره به مشکلات موجود و کمبود اعتبارات و تجهیزات بیان داشت: برای ساخت این فضاها به  بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر خیرین در کنار ما نبودند، مشکلات بیش از این بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس در حوزه جذب خیرین در کشور مقام دوم را دارد، گفت: هم‌اکنون ۴۱۰ پروژه فعال در استان درحال انجام است که از این میان ۱۲۰ پروژه با مشارکت خیرین و مابقی با اعتبارات دولتی تکمیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خیرین و فرهنگ‌سازان را همراهان آموزش و پرورش عنوان کرد و اعلام داشت: خیران در سال جاری در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۱۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی  متعهد شدند.

نجفی همچنین به روند رو به رشد توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در زمینه فضاهای ورزشی نزدیک به  ۸ استخر شنا و ۱۹ زمین چمن مصنوعی در سطح استان در دست احداث است که دو مورد از آنها  به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروی ۱۰هزار کلاس درس با بازنشستگان و سربازمعلم‌ها تامین شد

وی با اشاره به  کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: نزدیک به ۱۰هزار کلاس درس در فارس بدون معلم بود اما با تلاشی که در جذب نیروی انسانی داشتیم، از طریق به کارگیری بازنشستگان، سربازمعلم‌ها و دیگر گزینه‌ها  توانستیم ۲هزار و ۵۰۰ نیروی جدید به مجموعه نیروهای استان اضافه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با تاکید بر لزوم تجهیز هنرستان‌ها و ایجاد رشته‌های متنوع گفت: هم‌اکنون ۳۳درصد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این آمار باید تا پایان برنامه ششم توسعه به  ۵۰ درصد برسد.

نجفی با اشاره به روند تهیه و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد مهم این سند را توجه به تربیت در کنار آموزش عنوان کرد و ابراز داشت: خروجی نظام تک‌بعدی، دانش‌آموزانی است که از مهارت‌های ارتباطی و معاشرتی بی‌بهره‌اند و توان نه گفتن دربرابر آسیب‌های اجتماعی را ندارند؛ این مسائل از مشکلات کمبودهای  نظام تک‌محوری است که اجرای سند تحول بنیادین و تغییر در نظام تعلیم و تربیت را ضرورت می بخشد و مدیران مدارس باید به عنوان رهبران آموزشی این تغییرات را مدیریت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر لزوم آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین و چارچوب های آن ضروری دانست و گفت: با آشنایی کامل فرهنگیان با سند تحول بنیادین، حرکت به سمت آموزش و پرورش جدید با تکیه بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رخ می‌دهد.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶