تهران- ایرنا- کره جنوبی به رغم گفت وگوهای اخیرش با کره شمالی امروز (سه شنبه ) در مراسم روز نیروهای مسلح خود برای اولین بار از جنگنده های اف ۳۵ خریداری شده از آمریکا رونمایی کرد که ناظران منطقه می گویند احتمالا این اقدام با واکنش پیونگ یانگ روبه رو خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری آسیا، «مون جائه این» روز سه شنبه از آخرین تسلیحات پیشرفته ارتش از جمله جنگندهای اف ۳۵، سیستم های توپخانه ای دیدن به عمل آورد.  

سئول در حالی از جنگنده های پیشرفته خود رونمایی می کند که رئیس جمهوری کره جنوبی در صدد تقویت ضعف های تجهیزات دفاعی کشور در برابر درگیری های احتمالی با کره شمالی است.

ناظران منطقه می گویند انتظار می رود با تقویت و توسعه تسلیحات و تجهیزات نظامی سئول، کره شمالی  نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد.

کره شمالی تا کنون بارها از خریدهای تسلیحاتی کره جنوبی و برگزاری مانورهای مشترک این کشور با ارتش آمریکا انتقاد کرده و این اقدامات را به عنوان آماده سازی های ناشناخته برای ورود به جنگ با پیونگ یانگ خوانده است.

کره جنوبی در سال گذشته بزرگترین قرارداد خرید تسلیحاتی خود را با آمریکا به امضاء رساند و قرار است تا سال ۲۰۲۱، چهل فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ از شرکت لاکهید مارتین آمریکا تحویل بگیرد. این در حالی است که اولین محموله جنگنده های خریداری شده اف ۳۵ آمریکا در سال جاری به ارتش کره جنوبی تحویل داده شد.