تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

تهران- ایرنا- دولت آلمان اعلام کرده به منظور کنترل شدیدتر مرزهای خود با کشورهای همسایه از جمله اتریش شمار بازرسی های مرزی را افزایش می دهد.

به گزارش روز سه شنبه شبکه دویچه وله «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان ضمن تمدید تدابیر کنترل مرزی این کشور با اتریش اعلام کرد آلمان بازرسی‌های موردی را در تمامی مرزها با 9 همسایه خود که تقریبا ۳۷۰۰ کیلومتر است، شدت می بخشد.
در همین رابطه «یوآخیم هرمان» وزیر امور داخلی ایالت بایرن آلمان، از برنامه‌های وزیر کشور برای کنترل بیشتر مرز میان آلمان با اتریش استقبال کرد و این تصمیم وزیر کشور را کاملا درست ارزیابی کرد. وی در مصاحبه با رادیوی «دویچلند فونک» آلمان، به دستگیری هزاران متخلف، فروشنده مواد مخدر و قاچاقچی اسلحه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بهتر است که تبهکاران را در مرز متوقف کرد.
وزیر امور داخلی بایرن با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن تدابیر اتخاذ شده، با استناد به آمار از گسترش بازرسی‌ها به پیشنهاد زهوفر پشتیبانی کرده و آنها را در راستای امنیت کشور دانست. هرمان همچنین از کنترل بیشتر در مرزهای آلمان با لهستان و فرانسه، در صورت داشتن نیروی کافی، استقبال کرده است.
وزیر کشور آلمان از حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن، معتقد است که امنیت از مرزها آغاز می‌شود. وی که پیش‌تر کنترل‌های مرزی بین آلمان و اتریش را برای شش ماه دیگر تمدید کرده بود، اعلام کرده قصد دارد بازرسی‌ها در تمامی مرزهای میان این کشور با همسایه‌ها را شدت بخشد.
بر این اساس کنترل های موردی و نامحسوس بازرسی‌هایی هستند که بدون دلیل یا ظنی مشخص انجام می‌شوند. وزیر کشور آلمان قصد دارد در گام نخست این نوع بازرسی‌ها را در مرزهای این کشور با اتریش گسترش دهد.
وزرات کشور آلمان در حساب توییتری خود از برداشتن این گام در جهت مبارزه مؤثرتر با مهاجرت ثانویه در اروپا سخن گفته است. منظور از مهاجران ثانویه، آن دسته از مهاجرانی هستند که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می‌آیند و درون اتحادیه برای مثال مقصدشان آلمان است.
در بیانیه‌ای که از سوی وزارت کشور آلمان منتشر شده، زهوفر اعلام کرده، افزون بر تمدید تدابیر کنترل در مرز با اتریش، دستور داده است که پلیس فدرال آلمان بازرسی‌هایش را در تمامی مرزهای آلمان گسترش دهد و شدت بخشد. زهوفر در این بیانیه تأکید می‌کند که «همه مرزهای آلمان را زیرنظر داریم».