تهران- ایرنا- نمایش‌های جدید در فصل پاییز که تماشاخانه‌ها از اجرای نمایش پُر شده‌اند جایگزین اجراهای تابستانه می‌شوند.

در نخستین ماه پاییز صحنه تئاتر با دستی پر به استقبال تماشاگران رفته است و نمایش‌های بسیاری بر صحنه تئاتر از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه اجرا دارند.

نمایش‌هایی که به صحنه اضافه می‌شوند

- نمایش اُسلو نوشته جی. تی راجرز و به کارگردانی یوسف باپیری و نوشته جی. تی راجرز از ۱۸ مهرماه تا ۱۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان می‌شود.

- نمایش تا باران چند پاییز مانده به کارگردانی آرمان شهبازی و نویسندگی عرفان پورمحمدی از ۱۸ مهرماه تا ۱۶ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه خواهد رفت.

- نمایش بیا جلوتر به کارگردانی سجاد باقری و نویسندگی حسین برفی نژاد از ۱۵ مهرماه تا ۵ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد.

- نمایش پاییز نگفته بود به کارگردانی علی خونساری و نویسندگی رضا گشتاسب از ۱۵ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه در تالار محراب میزبان مخاطبان می‌شود.

- نمایش غریبه های همیشگی به کارگردانی حسین پرستار و نویسندگی شهرام کرمی از ۱۵ مهرماه تا ۱۰ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه خواهد رفت.

- نمایش دراماتورژ به کارگردانی گروه تئاتر (ه) و نویسندگی سهند خیرآبادی از ۱۷ مهرماه تا ۱۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد.

- نمایش داستان خانواده نوشته بیلانا سربیلانوویچ و به کارگردانی صدرا صباحی از ۱۵ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۷ به مدت ۸۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران میزبان مخاطبان می‌شود.

- نمایش واگیر ندارد به نویسندگی ساشا کشوادی و مریم یاسین زاده و کارگردانی ساشا کشوادی از ۱۹ مهرماه تا ۸ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه خواهد رفت.

- نمایش فرونشست به نویسندگی و کارگردانی سعید زارعی از ۱۶ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

- نمایش تالاب هشیلان به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی از ۱۸ مهرماه تا ۲۵ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه در تالار قشقایی تئاترشهر میزبان مخاطبان می‌شود.

نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند

- نمایش مونده به نویسندگی و کارگردانی علیرضا شیخی و پیروز محمدی تا ۱۳ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه در عمارت روبرو اجرا می‌شود.

- نمایش خلود به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی تا ۱۴ مهرماه هر شب ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در مجموعه فرهنگی سرچشمه به نمایش در می‌آید.

- نمایش غلفتی به نویسندگی و کارگردانی مهیار احمدی تا ۱۴ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه در سالن استاد خسرو شکیبایی به صحنه می‌رود.

- نمایش اثر پرتوهای گاما بر گلهای همیشه بهار نوشته پل زیندل و به کارگردانی مهتاب نصیرپور تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

- نمایش ویرانگر دوپا به کارگردانی مژگان حامدی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۳۵ دقیقه در عمارت روبرو به نمایش در می‌آید.

- نمایش آواز قو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی پریزاد سیف تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

- نمایش امشب اینجا به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر اجرا می‌شود.

- نمایش شک به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی از ۲۲ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به نمایش در می‌آید.

- نمایش امروز، روز خوبیست برای مردن به کارگردانی کمال هاشمی و نویسندگی جمال هاشمی، کمال هاشمی و سارا سجادی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

- نمایش عمل به کارگردانی شکوفه طاهری و نویسندگی مهدی اسدزاده تا ۱۶ مهرماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

- نمایش میمون به نویسندگی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی تا ۱۶ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار مولوی به نمایش در می‌آید.

- نمایش آرش به نویسندگی و کارگردانی گلچهر دامغانی تا ۱۶ مهرماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر به صحنه می‌رود.

- نمایش در پوست شیر نوشته شان اوکیسی و به کارگردانی مجید پورعزیزیان تا ۱۷ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

- نمایش فولاد هرگز زنگ نمی‌زند به کارگردانی شیوا دیناروند و نویسندگی سیروس همتی تا ۱۷ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.

- نمایش آن فصل قهرمانی نوشته جیسون میلر و به کارگردانی دانیال بیات تا ۱۷ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.

- نمایش هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری تا ۱۸ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر هامون اجرا می‌شود.

- نمایش تالار ۴۴۸ به کارگردانی سید فاضل معصومی تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه در تماشاخانه ملک به نمایش در می‌آید.

- نمایش سگ‌های مرده نوشته یون فوسه و به کارگردانی علی کیا تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۷:۱۵ به مدت ۹۰ دقیقه در تماشاخانه سپند به صحنه می‌رود.

- نمایش خاطرات فیات تابستان ۵۹ به کارگردانی محمد لارتی و نویسندگی کامران شهلایی تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.

- نمایش تاریخ مختصر صلح به کارگردانی مجید نیرومند  تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه در خانه نمایش دا به نمایش در می‌آید.

- نمایش وقتی کبوترها ناپدید شدند نوشته سُفی اکسانن و به کارگردانی هستی حسینی تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

- نمایش رگ به کارگردانی ایوب آقاخانی و نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر اجرا می‌شود.

- نمایش آن یگانه می کشد به نویسندگی و کارگردانی مرضیه شاطرطوسی تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه آژمان به نمایش در می‌آید.

نمایش‌هایی که به اجرای خود ادامه می‌دهند

- نمایش حماقت ایکاروس به کارگردانی محمدرضا حسینی و نویسندگی مهدی معبودی تا ۲۰ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

- نمایش موسیقی مجلسی نوشته آرتور کوپیت و به کارگردانی مهدی علی‌نژاد و طاها محمدی تا ۲۰ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

- نمایش رویاهای دم صبح به کارگردانی بهاره مشیری و نویسندگی لیلی عاج تا ۲۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در کارگاه نمایش تئاترشهر به نمایش در می‌آید.

- نمایش شاهباز سدره نشین به کارگردانی وجیهه کریمی هسنیجه و نویسندگی ابراهیم کریمی هسنیجه تا ۲۱ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

- اپرای عروسکی حافظ به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۱۰ دقیقه در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

- نمایش مشق شب به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۵ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی به نمایش در می‌آید.

- نمایش بهار شکنی به کارگردانی فریبرز کریمی و نویسندگی محمدحسین معارف تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود.

- نمایش آزمایشگاه متروک به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.

- نمایش آل زا به کارگردانی محمدرضا آگاه برداشتی آزاد از نمایشنامه آلزایمر نوشته یوسف میرزایی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می‌آید.

- نمایش دروغ نوشته فلوریان زلر و کارگردانی امیرمحمد مهاجری تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

- نمایش ستاره ها خاموش اند به نویسندگی مژده حقیقت و کارگردانی مسعود نورزاده تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

- نمایش هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد افشاریان تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۱۰۵ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می‌آید.

- نمایش خاندان چن چی نوشته آنتونن آرتو و پرسی بیشی شلی و به کارگردانی امین سعدی تا ۲۳ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

- نمایش خاکستر به خاکستر نوشته هارولد پینتر به کارگردانی نیکا کرمانی تا ۲۴ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه  در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود.

- نمایش پپ به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان تا ۲۴ مهرماه هر شب ساعت ۱۷:۴۵ در تئاتر هامون به نمایش در می‌آید.

- نمایش پشت دیوار عمارت به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی تا ۲۴ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه در تماشاخانه سرو به صحنه می‌رود.

- نمایش زوگزوانگ به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری تا ۲۴ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۲۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه ایران تماشا اجرا می‌شود.

- نمایش فیزیکال قیام یک ژاپنی به نویسندگی و کارگردانی پوریا قلی پور و حامد اسماعیلی نژاد تا ۲۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۴۵ در تماشاخانه ملک به نمایش در می‌آید.

- نمایش زیبایی گاهی زن است به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی تا ۲۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

- نمایش افرای ژاپنی به کارگردانی حسین کشفی اصل و نویسندگی مسعود هاشمی نژاد تا ۲۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر هامون اجرا می‌شود.

- نمایش ما همه بابک بقراطیم به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری تا ۲۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در موسسه فرهنگی هنری همای سعادت به نمایش در می‌آید.

- نمایش ببخشید شما!؟ به نویسندگی و کارگردانی آرش محمدی تا ۲۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

- نمایش چِلتیکه به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده تا ۲۶ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در موسسه فرهنگی هنری همای سعادت اجرا می‌شود.

- نمایش فورس ماژور به کارگردانی عرفان رضوی و نویسندگی علی مؤذن تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۷ به مدت ۷۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.

- نمایش در انتظار ماهی سیا متوسط به نویسندگی و کارگردانی مزدک میرعابدینی تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.

- نمایش پنجاه پنجاه به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی (با نگاهی به نمایشنامه خودی و غیر خودی نوشته برتولت برشت به ترجمه کمال الدین شفیعی) تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه هیلاج اجرا می‌شود.

- نمایش چهل لُم به نویسندگی و کارگردانی سیدامیر پیشوایی تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن اصلی تالار محراب به نمایش در می‌آید.

- نمایش ساعت نوشته امانوئل روبلس و به کارگردانی حمیدرضا هدایتی تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۷۵ دقیقه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

- نمایش جمعه‌کُشی به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

- نمایش خرس نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی محمد پاکدل جوان تا ۳۰ مهرماه هر شب در دو نوبت ۲۲:۳۰ و ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.

- نمایش سه کیلو ۲۵۰ گرم به کارگردانی محسن نجارحسینی و نویسندگی مهدی زندیه تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

- نمایش دشمن مردم نوشته هنریک ایبسن و به کارگردانی نیلوفر مصطفایی تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود.

- نمایش ساعت گس به نویسندگی و کارگردانی خشایار پیرعلمی تا ۳ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی به نمایش در می‌آید.

- نمایش زیبا به نوشته یون فوسه و کارگردانی خشایار خلیل خانی تا ۳ آبان‌ماه هر شب در دو نوبت ۱۹ و ۲۰:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

- نمایش اصل ۴۴ قانون اساسی به نویسندگی مریم اسماعیلی و حسین فرخزاده و کارگردانی مریم اسماعیلی تا ۳ آبان‌ماه هر شب در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

- نمایش سرزمین پدری به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمد قاسمی تا ۱۰ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن سایه تئاترشهر به نمایش در می‌آید.