سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: باغ‌های انجیر، پسته و انگور به عنوان درختان متناسب با شرایط آب و هوایی این شهرستان، جایگزین دیگر درختان می‌شود.

سید عباس دانایی روز چهارشنبه در نشست  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان در سالن جلسات فرمانداری افزود: به هنگام سازی و اصلاح الگوی کشت بر اساس محدودیت های منابع آبی در دستور کار مدیران شهرستان سمنان باشد.

وی، برنامه ریزی درباره نوع کشت بر اساس شرایط منطقه ای مرکز استان از سوی دستگاه‌های متولی را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد:  کشاورزان و باغداران باید با انجام مطالعه و بر اساس نظر کارشناسان تغییر الگوی کشت را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار سمنان با اشاره به اهمیت الگوی کشت برای توسعه پایدار کشاورزی، تصریح کرد: تحقق اصلاح الگوی کشت و آبیاری نوین به عنوان نیاز اساسی بخش کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی است.

در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان درباره راهکارهای ترویج توسعه کشت های گلخانه ای، ارائه الگوی کشت مناسب و راهکارها و برنامه های اجرایی برای تطبیق ساعت کارکرد چاه‌ها با دوره کشت، بحث و مقرر شد دستگاه‌های متولی نسبت به برگزاری دوره های آموزش و توجیهی با موضوع اهمیت الگوی کشت با کشاورزان و باغداران برگزار کنند.

هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از وسعت شهرستان سمنان را اراضی زراعی و باغی تشکیل می‌دهد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳