ارومیه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: کل دانش‌آموزان متوسطه دوم در سال تحصیلی جاری ۱۰۷ هزار نفر بوده که سه‌هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

مهین منافی روز چهارشنبه در دوره کشوری رشته حمل و نقل در ماکو افزود: با توجه به شیوه هدایت تحصیلی، امسال با یک شیب کم تعداد دانش آموزان فنی وحرفه ای کاهش یافته‌است که باید تدابیر لازم در سطح کلان وزارتی و استان اعمال شود.

وی اضافه کرد: تجهیز هنرستان‌ها و آگاهی از چگونگی اجرای آموزش‌های شایستگی محور با حضور ۱۰۰ درصدی سرگروه‌های آموزشی باید محقق شود.

وی بیان کرد: کسب رتبه های اول تا سوم در مسابقات علمی و کاربردی و کسب رتبه دوم کشوری در المپیاد شایستگی محور از دستاوردهای استان در سال تحصیلی ۱۳۹۶و ۹۷ است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان فنی وحرفه ای در سال تحصیلی جاری در استان ۱۵ هزار و ۲۰۸ نفر در ۴۲ رشته و دانش آموزان کاردانش ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در ۶۱ رشته  است.

منافی با اشاره به مرزی بودن استان و طول مرزها و نقش آن در توسعه رشته حمل ونقل گفت: با توجه نقش ارتباطات در توسعه اقتصادی و آموزشی و فرهنگی استان توسعه این رشته برای استان یک نقطه عطف است.

آذربایجان غربی دارای ۶۰۱ هزار دانش آموز در سال‌تحصیلی جدید است که در  پنج هزار مدرسه استان تحصیل می‌کنند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳