شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت جدی دولت از سرمایه‌گذاران گفت:‌ شرکت‌های خدمات‌رسان استان موظفند خدمات خود را تا در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی برسانند.

اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، گاز و مخابرات موظفند نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان در محل در ورودی اقدام کنند.

وی افزود: در نشست بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری روند اجرایی ارائه خدمات شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، گاز و مخابرات در محل درب ورودی منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان اعلام شود.

عباسی در ادامه به روند اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای تسریع در روند اجرای این طرح همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌های استان ضرورت دارد.

وی یادآور شد: در صورت سهل‌انگاری و یا فرافکنی هر کدام از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و یا کارکنان بانک‌های عامل در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری نسبت به روند اجرای این واحدهای مسکونی، مراتب به مسئول استانی اعلام و به استاندار رونوشت زده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت جذب نشدن سهمیه هر کدام از شهرستان‌ها در اجرای این طرح نسبت به جابجایی اعتبارات آن سهمیه در یک شهرستان دیگر استان اقدام شود.

عباسی همچنین گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بهره‌برداری از منابع آب باید مجوزهای مربوط به طرح‌های خود و تخصیص آن از حوضه کارون را هر چه سریع‌تر پیگیری و اخذ کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ در سفر اخیر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد اجرای ۹ پروژه اولویت‌دار در استان تصویب شد.

علیرضا شجاعی تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری تسریع در روند اجرای ۵ طرح دیگر تصویب و این تعداد به ۱۴ طرح رسید.

وی افزود: ۵ طرح جدید ابلاغی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری شامل تکمیل جاده شهرکرد – بازفت و تکمیل جاده اردل – گورمیزه – دوپلان، اجرای طرح‌های آب آشامیدنی مرتبط با آب و فاضلاب روستایی، تثبیت روستاهای در معرض خطر و بهسازی ایل‌راه‌های عشایری استان است.

شجاعی تصریح کرد:‌ مجموع طرح‌های اقتصادی مقاومتی و سفر دکتر نوبخت به چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۱۶ مورد است.

به گزارش ایرنا، در سال‌جاری برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری اجرای ۱۶ طرح در ‌ستاد اقتصاد مقاومتی و ۱۴ طرح در سفر دکتر نوبخت به استان مصوب شد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷