تهران - ایرنا- مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به رغم برخی اتفاقات روزهای گذشته در بغداد و چند شهر عراق، اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات روند عادی خود را طبق برنامه ریزی های قبل طی می کند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا با بیان اینکه تاکنون خبری در خصوص شهادت یا مجروحیت زائران کشورمان از عراق اعلام نشده است، افزود: در این ارتباط صبح امروز ۲ پرواز حامل زائران ایرانی از فرودگاه امام علی (ع) نجف و بغداد وارد خاک کشورمان شد.
وی تصریح کرد: همچنین در ساعات اولیه صبح امروز نیز هواپیمای حامل زائران ایرانی پس از ترک خاک کشورمان به سلامت راهی عتبات عالیات شدند.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: همچنین به منظور تامین جان هر چه بیشتر زائران اربعین حسینی؛ به درخواست مسئولان عراقی مرز خسروی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.

پیشتر ایرنا در گزارش امروز خود از اوضاع عراق آورده است، به دنبال تشدید اعتراض ها در عراق، نخست وزیری این کشور از برقراری ممنوعیت رفت و آمد در بغداد تا اطلاع ثانوی خبر داد.
به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی عراق (واع)، "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای در واکنش به تشدید تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت و برخی دیگر از استان های مرکزی و جنوبی عراق اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی (5:30 به وقت تهران) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع رفت‌ و آمد در شهر بغداد اعمال می شود.

عبدالمهدی در بیانیه خود ضمن اعلام اینکه در زمان برقراری مقررات منع رفت و آمد، تردد وسایل نقلیه و افراد در بغداد به طور کامل ممنوع است، تاکید کرد که تردد مسافران به فرودگاه بین المللی شهر و بالعکس، آمبولانس ها بیمار و کارمندان ادارات خدماتی همانند بیمارستان، اداره برق و اداره آب و فاضلاب مشمول این مقرارات نمی شوند.

در حالی که نخست وزیر عراق تصمیم گیری در رابطه با منع رفت و آمد در سایر استان های این کشور را به عهده استانداران گذاشته است، "واع" گزارش داد که در شهرهای نجف اشرف و همچنین ناصریه و حله به عنوان مراکز استان های ذی قار، بابل مقررات ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.