خمین - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:۴۰ هزار طرح محرومیت‌زدایی در کشور تعریف شده که عملیات اجرایی ۱۵ هزار طرح تاکنون به پایان رسیده است.

سردارسرلشکر «حسین سلامی» روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه در خمین افزود: طرح‌های محرومیت‌زدایی دیگری در آینده نزدیک بهره برداری واین چرخه با پیش‌بینی اقدامات جدید ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: بازسازی و ترمیم ۲۰ هزار واحد مسکونی درمناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی شده که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد از آن‌ها تحویل شده است و بخشی که متعلق به بسیج است به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در گام نخست محرومیت‌زدایی ۵۷۲ طرح در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در این استان تعریف و عملیات اجرایی آن‌ها کلید خورده است.
سردار سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه طرح‌های محرومیت‌زدایی استان مرکزی زودبازده و کوچک مقیاس است، گفت: ۳۶۲ طرح بهره‌برداری شد و بقیه طرح‌ها در دست اقدام و اجرا است و کارنامه بسیج سازندگی در این استان درخشان است.
وی با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه کشور با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: انگیزه سپاه پاسداران بعد از این دیدار و تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر سازندگی افزایش پیدا کرد و راه جدیدی در خدمات اجتماعی، کمک به مردم، محرومیت‌زدایی و سازندگی باز شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این نهاد تلاش دارد که نهضتی برای حل مسایل جاری کشور ایجاد کند و در این راه از ظرفیت‌های دولتی  و مردمی کمک گرفته می‌شود.
سردار سرلشکر سلامی ادامه داد:  نیروهای بسیجی با اعتقادی راسخ همانند دوران دفاع مقدس  در عرصه سازندگی خدمات دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دستاوردهای دفاعی کشور ارزشمند بوده و نرخ نوآوری دفاعی به روز شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اکنون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی موشکی، پهباد، رادارها، اژدرها وشناورها، موشک‌های ضدزره و توپ‌های هدایت شونده شاهد رشد بالنده است.
سردار سرلشکر سلامی تاکید کرد: علم و فناوری دفاعی در کشور به مرحله خودزایندگی رسیده و از ترکیب تجربیات روز به روز سنتزهای جدید تولید می‌شود و رشد فناوری و به ویژه در عرصه دفاعی فوق العاده است و نیازهای کشور تامین شده است.
وی گفت: قدرت نظام و ضعف دشمنان سبب شده امروز دیگر گزینه‌ای از سوی بدخواهان علیه کشور میز نباشد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن توانایی عکس‌العمل درمقابل توانمندی‌های نظام اسلامی را ندارد و این واقعیت در صحنه‌های میدانی دیده می‌شود.  
  
/۶۰۱۳/۹۹۳۰