بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: بستن بودجه کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی درواقع آغاز پیروزی و موفقیت در اقتصاد ملی است که دشمن نمی‌تواند آن را تحریم کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: این موضوع یکی از آرزوهای رهبرفرزانه انقلاب و مردم در قبال فشارهای حداکثری دشمنان برملت ایران است.

وی بیان داشت: فشارهای اقتصادی و تحریم‌های دشمن شاید از لحاظ تاکتیکی برمردم فشار وارد کند اما به لحاظ راهبردی به سود ممکلت است چرا که امروز در سایه همین تحریم ها صادرات ما ترازش درمقابل واردات افزایش یافته است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تاکید رهبری به مسوولان نظام گفت: مردم به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند که باید کارعملی درخصوص فشارهای اقتصادی و تحریم ها صورت گیرد و به وضعیت دشوار مردم نیز رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درجمع فرماندهان سپاه که فرمودند صد در صد از سپاه راضی هستم اما قانع نیستم، گفت: این بیان رهبری خستگی را از تن سپاهیان زدوده است اما از آنها خواسته است که سطح فعالیت هایشان را بیشتر کنند.

عبادی زاده گفت: سپاه حافظ انقلاب بوده و هست و هرجا مردم و دولت با مشکل مواجه شدند، ورود کرده و کمک کردند.

سرمایه پلیس، اعتماد مردم است

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین با گرامیداشت هفته ناجا وتبریک به نیروهای نظامی و انتظامی گفت: سرمایه پلیس، اعتماد مردم است که باید روز به روز تقویت شود.

عبادی زاده یادآورشد: پلیس یک دستگاه اجتماعی است و کاری به مراتب سخت تر از نیروهای مسلح دارد، چرا که با مردم سروکار دارد.

وی بیان داشت: تامین امنیت و نظم و انضباط اجتماعی، مهم ترین مسوولیت پلیس است و جامعه ای که امنیت نداشته باشد، آن جامعه ثباتی ندارد.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: امروز مهم ترین و واجب ترین تکلیف پلیس، جلب اعتماد مردم است و هیچ کس حق ندارد مجموعه پلیس و تلاشگران نیروی انتظامی را به خاطر چند مورد تخلف زیرسوال ببرد.

 عبادی زاده گفت: نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیلات، تامین کننده امنیت مردم هستند که اگر یک لحظه در صحنه حضور نداشته باشند، نظم اجتماعی برهم می‌ریزد.

وی ابراز داشت: راه اندازی پلیس ۱۱۰ برای پاسخگویی و تحکیم امنیت عمومی از اقدامات ارزشمند ناجا است که مردم از آن بهره مند هستند.

مشروب خوار باید منزوی شود

امام جمعه بندرعباس در خطبه های نخست نیز به نجس و حرام بودن مشروبات الکلی اشاره کرد وگفت: مشروب خوار را باید منزوی کرد تا احساس کند که در جامعه اسلامی هیچ منزلت و قربی ندارد.

عبادی زاده یادآورشد: نوشیدن مسکرات و چیزهایی که مستی آور است، مخصوص دین اسلام نیست.

وی بیان داشت: مشروبات الکلی درهمه ادیان الهی، حرام بوده و همه پیامبران قوم و ملت‌های تحت رسالت خود را از این نوشیدنی حرام برحذر می‌کردند.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: بالاترین نعمتی که خداوند به بندگانش نسبت به سایر موجودات داده است، نعمت عقل است و فردی که مشروب می‌خورد در واقع انسانیت خود را از دست می‌دهد و از یک حیوان نیز پست تر می‌شود.

وی گفت: در فقه شیعه تمام اقسام الکل‌های نوشیدنی نجس است و استفاده از تمام اقسام مشروب غیر از ماءالشعیر که از طریق طبی بوجود می‌آیند، حرام است.

روستاها تبدیل به مصرف کننده شده اند

امام جمعه بندرعباس همچنین به روز روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: کالاهایی که امروز وارد کشور می‌شود از قبل توسط روستاها تامین می‌شد اما امروز شاهد هستیم که سهم روستاها در تولید و اقتصاد ملی پایین آمده و روستاها تبدیل به مصرف کننده شده اند.

عبادی زاده با اشاره به اینکه اکنون مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها آغاز شده است، گفت: برای حفظ و پایداری روستاها باید سهم آنها را در اقتصاد ملی، سرمایه گذاری و کار و تلاش افزایش دهیم و به سمت طرح‌های خوداشتغالی و خانگی گام برداریم.

وی در پایان روز جهانی کودک و پست را نیز تبریک گفت.

۷۱۹۵/۶۰۴۸