به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از دانشآموزان مدالآور المپیادهای علمی جهانی سال ۲۰۱۹میلادی با حضور رئیس جمهوری افزود: معتقدیم هر چه رکوردها در رقابت های جهانی ارتقاء یابد، این نیاز یعنی افزایش امید و اعتماد اجتماعی بهتر برآورده خواهد شد.
وی ضمن ارائه گزارشی از چگونگی حضور دانشآموزان با استعداد و نخبگان کشور در المپیادهای علمی و بینالمللی و برنامههای این وزارتخانه برای حمایت و پشتیبانی از آنان، اظهار داشت: مدرسه ای که در آن کشف استعدادهای فطری صورت گیرد و پاسخگوی این استعدادها باشد، مدرسه تراز ۱۴۰۴ است.
نخبگان و مدالآوران المپیادهای علمی، قهرمانانی هستند که به تقویت هویت و افتخار ملی کمک شایانی میکنند و این در حالی است که امروز جامعه برای افزایش امید و اعتماد اجتماعی نیاز به تقویت سربلندی در جهان دارد.
وی با بیان اینکه مدالآوران المپیادهای علمی سفیران فرهنگی و علمی کشور هستند، گفت: این قهرمانان شاخص معتبر و نماد برجستهای از این هستند که کشور ما ظرفیتهای علمی بسیار خوبی را دارا است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چه شناخت دقیقتر و کاملتری از استعدادهای درخشان و نخبگان داشته باشیم و آنها را خوب کشف کرده و در راستای تداومشان تلاش کنیم، دستیابی به اهداف توسعه علمی در کشور میسرتر خواهد بود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه کشف استعدادها و تلاش بیشتر در راستای تقویت آن است، افزود: از سال ۹۳ طرح شهاب در آموزش و پرورش آغاز شده که هدف آن شناسایی استعدادهای برتر از پایه ابتدایی است.
حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: بر این اساس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این طرح در ۸۸ هزار مدرسه و در پایههای چهارم و نهم متوسطه و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشآموز را شامل شد. تلاش ما، توسعه این طرح در مناطق روستایی و محروم کشور برای شناسایی استعدادهای درخشان در این مناطق است.
در این مراسم یکی از مدالآوران به نمایندگی از سایرین به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه لزوم حمایت از نخبگان و فراهم کردن زمینهها و ملزومات لازم برای آنان در راستای خدمت به توسعه و پیشرفت کشور پرداخت.