شهرکرد- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت و موسس بهداری رزمی دفاع مقدس گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده نخستین کنگره شهدای بهداری رزمی دفاع مقدس در تهران در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

سردار نصرالله فتحیان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ، از برگزاری بیش از ۲۳ یادواره شهدای بهداری رزمی در  استانهای مختلف کشور امسال خبرداد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سالجاری مابقی استانهای کشور نیز یادواره شهدای بهرای دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی از تقدیم بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید از خانواده جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس به نظام اسلامی اظهار داشت : در دوران۸ سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی در منطقه جنگی توسط جامعه پزشکی انجام شده است .
به گفته وی ،با کمبود محسوس پزشک در دهه نخست انقلاب اسلامی  در سطح کشور انجام این حجم عمل جراحی با حداقل امکانات پزشکی  یکی از موفقیت‌های بزرگ۸ ساله دفاع مقدس است.

سردار فتحیان، با بیان اینکه رکورد زمان جابجایی مجروح نیز در ۸ سال جنگ تحمیلی شکسته شد، اظهار داشت: ملت ایران در جنگ تحمیلی با حداقل امکانات و تجربه کاری با توکل بر خدا  و گوش به فرمان ولایت فقیه سربلند بیرون آمدند .
وی تاکید کرد: با وجود آنکه حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس با حداقل ترین اقلام دارویی روبرو بود، بیش از یکهزار عملیات اورژانسی توسط گروههای بهداری انجام و چندین بیمارستان در نزدیکترین فاصله خط مقدم جنگ برپا شد که محصول این امکانات حضور پزشکان، پرستاران، امدادگران و جامعه جراحان بود.
سردار فتحیان ادامه داد: ملت ایران تمام هستی خود را در ۸ سال دفاع مقدس برای کشور و اسلام به میدان آوردند تا نسل امروز با سربلندی و اقتدار با دست یافتن به دستاوردهای پیشرفته در عرصه پزشکی و علوم دیگر حرفی در دنیای مدرن امروز برای گفتن داشته باشد.
به گزارش ایرنا ، سردار نصرالله فتحیان مشاوروزیر بهداشت ،درمان و علوم پشکی و موسس بهداری رزمی دوران دفاع مقدس به منظور شرکت در نخستین یاد واره شهدای بهداری رزمی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است .

۶۱۹۹۲۰۹۷