سمنان- ایرنا- شهید علیرضا ابراهیمی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود، آورده است: جبهه انسان‌ساز است و اگر همه ملت کشته شوند بازهم زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود.

شهید ابراهیمی، فرزند صفرعلی و طوبا، یکم خرداد ۱۳۴۴ در روستای میان‌آباد از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مومن و دیندار متولد شد.

این شهید والامقام، تا پایان سوم راهنمایی بیشتر درس نخواند و از آن پس برای کمک به تامین مخارج خانواده از سنین پایین مشغول به کار و تلاش در زمینه بنایی، کشاورزی و دامداری شد.

شهید احمدی، با سن و سال کم تعصب خاصی به رعایت احکام اسلامی داشت و هیچ‌گاه خواندن نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد.

 این شهید جلیل القدر در حالی که حدود ۱۸ سال بیشتر سن نداشت، با سماجب زیاد رضایت پدر و مادرش را گرفت و به عنوان بسیجی رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

شهیدی ابراهیمی اولین بار از طرف سپاه شاهرود به جبهه‌های جنگ اعزام شد و به عنوان رزمنده در دفاع از خاک میهن اسلامی ایفای نقش کرد.
این شهید بزرگوار در مدت ۶ ماه و ۱۰ روز دفاع شجاعانه پابه پای دیگر رزمندگان در بخش‌های مختلف  در دفاع از خاک وطن و سرانجام در پانزدهم خرداد ۱۳۶۲ در حالی که ۱۸ سال بیشتر سن نداشت  در عملیات درگیری با دشمنان در منطقه غرب کشوردر اثر اصابت ترکش  به دوستان شهیدش پیوست.
پیکر مطهر شهید ابراهیمی ، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در روستای میان‌آباد شاهرود به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲

برچسب‌ها