به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامههای درسی حوزههای یازدهگانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است.
وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیشبینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش های شایستهای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان همسویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. همسویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیشبینی شود.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارتمحوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: هم اکنون حوزههای تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزهها هم تعیین شدهاند. این حوزهها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیشنویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.