تهران- ایرنا- رهبر حزب "پیشرو دمکراتیک کردهای سوریه" امروز (چهارشنبه) خواستار عقب نشینی فوری نیروهای "قسد" از خط مرزی با ترکیه و استقرار ارتش سوریه در این مناطق شد.

«عبدالحمید درویش» رهبر حزب "پیشرو دمکراتیک کردهای سوریه" در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ارتش سوریه تنها نیروی نظامی است که باید از مرزهای کشور حمایت کند و شبه نظامیان مسلح از جمله نیروهای دمکراتیک سوریه "قسد" باید هرچه سریع تر با عقب نشینی و میدان دادن به ارتش، مانع از دستیابی ترکیه به اهداف خود شوند.

وی تأکید کرد که از زمان اشغال شهر عفرین در استان حلب از سوی ترکیه، حزب پیشرو دمکراتیک خواهان استقرار ارتش برای مقابله با تجاوزهای آنکارا بوده است.

درویش در ادامه، خواستار همبستگی احزاب کُرد سوریه برای آغاز گفت وگو با دولت مرکزی سوریه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعتی پیش، از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه حزب کارگران کردستان ترکیه "پ.ک.ک" و یگان های مدافع خلق "ی.پ.گ" ، «چشمه صلح» نام دارد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه، بر خلاف مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان، این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

پیش تر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.