«محمد خدادی» روز پنجشنبه در همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور، اظهار داشت: اگر از بحران و پیچدگی بحران کاغذ عبور کردیم مرهون همکاری و توجه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و همکاران ستاد اقتصاد مقاومتی هستیم زیرا قرار دادن کاغذ در کنار دارو نیاز به تصمیم و استراتژی داشت به طوری که به اندازه دارو نقش حیاتی رسانه را مورد توجه قرار دادند.
وی با تاکید بر اینکه ماهیت توجه به حل بحران کاغذ پیام شفافی بود که دولت به رسانه ها انتقال داد، یادآور شد: اکنون نوبت رسانه هاست که پاسخ این پیام را بدهیم و ثابت کنیم برای حیات اجتماعی و فرهنگی مردم رسانه جز کالاهای اساسی است.
خدادی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و هر کس که با موضوع کاغذ ارتباط داشت آستین بالا زد و در جهت حل معضل کاغذ کمک کرد و اکنون بحران کمبود کاغذ نداریم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنگ اصلی که با آن مواجه هستیم جنگ تحمیلی اقتصادی است؛ گفت: در جنگ تحمیلی قرار داد الجزایر پاره و قطع نامه ۵۹۸ نقض شد و آمریکا توافقنامه برجام زیر پا گذاشت، آنجا صدام بود و اینجا ترامپ است. در جنگ تحمیلی مردم عادی ۱۰ هزار نفر بیشتر از نظامیان شهید دادند.
خدادی گفت: وقتی صحبت از جنگ اقتصادی می کنیم بحثی جدی است و مردم در این جنگ هزینه می دهند؛ آمریکا در جنگ اقتصادی مانند جنگ تحمیلی مردم عادی را هدف قرار داده است، همانگونه که در جنگ تحمیلی میزان تلفات مردم عادی بیشتر از نظامیان بود.
رسانه سرباز خط مقدم در برابر جنگ اقتصادی است
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی اقتصادی کاملا ابعاد رسانه ای دارد و به دنبال این است که احساس شکست، ناتوانی و ضعف را در مردم نهادینه کند که خروجی آن هم قرار بود زانو زدن ایران باشد.
خدادی با تاکید بر اینکه در این جنگ رسانه سرباز خط مقدم است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد آرامش و حفاظت از امنیت مردم، توپخانههای رسانه ای ما باید با همگرایی و همبستگی، به صورت روزانه باید کار کنند.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ترامپ هر روز قبل از خوردن صبحانه کار رسانه ای می کند، ممکن است روزی به امور سیاست خارجی و اقتصادی نپردازد ولی کار رسانه ای را فراموش نمی کند و نه تنها شخص ترامپ که یکی از ماموریت ثابت کابینه او کار رسانه ای است.
وی ادامه داد: در دوره متفاوت رسانه ای به سر می بریم و باید قبول کنیم جریان رسانه هیچ شباهتی به گذشته ندارد لذا دولت بایدد از رسانه داری به رسانه مداری وارد شود لذا روابط عمومی ها باید کارکرد رسانه ای را کنار گذاشته و به جای اینکه تولید کننده و انتشار دهنده محتوای خبری حوزه خود باشند، این امر را به رسانه های موجود در کشور بسپارند.
خدادی با بیان اینکه شکل گیری خانه مطبوعات و رسانه ها در کشور کار مبارکی است، اظهار کرد: دولت حامی خانه مطبوعات و جریان رسانه ای کشور است و اعتقاد داریم تنها راه توسعه رسانه ایجاد تشکل های رسانه ای است ولی نیاز به ادای و ساختار حرفه ای است.