استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از علی رسولیان در نشستی در باره برگزاری این نمایشگاه گزارش داد: تصمیم داریم برنامه ریزی های خود را به گونه ای تنظیم کنیم که علاقه مندان و فعالان اقتصادی استان بتوانند در این رویداد حضور پیدا کنند.
وی گفت: این نمایشگاه ظرفیت خوب برای توسعه فرصت های تجاری در سطح بین المللی به شمار می آید و به همین منظور باید هماهنگی درستی انجام گیرد تا بتوانیم توانمندی های خود را به شکل شایسته معرفی کنیم.
وی افزود: استان خراسان رضوی ظرفیت های خوبی دارد و باید بتوانیم به خوبی این ظرفیت ها را در دید عموم قرار دهیم و شهرداری نیز باید مشهد ۲۰۲۰ را به خوبی در قالب ماکت، فیلم، ویدئو و نماسازی نشان دهد.
رسولیان با بیان اینکه ارائه ظرفیت های موجود در حوزه سنگ های زینتی و قیمتی استان در این نمایشگاه یکی از تلاش های ما خواهد بود اظهار داشت: باید ۵۰ برند نمونه استان برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده و برای هر بخش سرتیم مشخص گردد.
وی گفت: خراسان رضوی قطب مواد غذایی و خشکبار است که این گزینه هم در نمایشگاه می تواند به خوبی نمود پیدا کند.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی هر پنج سال یکبار برگزار می شود و مدت ۶ ماه ادامه دارد.
سعید صیفی افزود: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ متفاوت ترین رویداد برای گردشگران است و به واسطه میزبانی کشورهای مختلف برای این رویداد بزرگ، بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.
وی اظهار داشت: اکسپو ۲۰۱۰ در چین و رویداد ۲۰۱۵ آن در ایتالیا برگزار شد و در این دوره نیز دبی میزبان این نمایشگاه خواهد بود اما اینکه در دوره جاری این رویداد خراسان رضوی نیز زمینه حضور را دارد امر مهم و فرصت ارزشمند به شمار می آید.
مدیر برنامه ریزی و توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد نیز در این نشست گفت: اکسپو یک رویداد جهانی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که توسط کشوری که برنده نامزدی این نمایشگاه باشد برگزار میشود.
علیرضا قدم یاری افزود: بعد از جام جهانی و بازی المپیک، اکسپو سومین رویداد مهم دنیا محسوب شده و به دو دسته جهانی که هر پنج سال یکبار و بین المللی که در فاصله بین دو اکسپو جهانی برگزار میشود، تقسیم می گردد.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در این دوره از این نمایشگاه ۲۵ میلیون بازدید کننده حضور پیدا کنند که حدود ۸۰ درصد آنان غیر بومی هستند.
وی گفت: تاکنون ۱۹۰ کشور و سازمان بین المللی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
قدم یاری ادامه داد: یکی از دلایل انتخاب دبی برای برگزاری این نمایشگاه حضور ۵۱ میلیون گردشگر در این کشور طی سال گذشته است و نزدیک بودن ایران به چنین بازاری می تواند زمینه گسترش صادرات را فراهم کند.
۷۴۸۹/۶۰۵۳