محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید ار فرودگاه و بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز و جاده سقز - بوکان اظهار داشت: این میزان راه در قالب طرح ابرار احداث میشود که در راستای اجرای توازن منطقهای است.
وی افزود: جاده سیرانبند بانه که نیز اساس اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در این استان به عنوان طرح سقز - بانه - سردشت است، پیگیری میشود ضمن اینکه طرحهای تکمیل بیمارستان و فروگاه سقز نیز در اولویت اجرا است.
نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبارات احداث سه کیلومتر جاده که به دلیل طول باند فرودگاه جایگزین میشود بایستی اختصاص یابد تا عملیات آن شروع شود.
محسن بیگلری به مشکل اصلی کنارگذر جاده سقز - بوکان اشاره کرد و افزود: تقاطع غیر هم سطح این کنارگذر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد چون به عنوان تنها کنارگذر غرب کشور تلقی می شود بنابراین تامین اعتبار برای احداث این تقاطع غیر هم سطح جز مطالبات مردم است.
وی با بیان اینکه جاده سقز - بوکان در طرح احداث جاده دو بانده کریدور شمال به جنوب در مسیر ارتباطی بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب است، یادآور شد: برای تسریع در روند احداث جاده سقز - بوکان و قطعه ۳ سقز - بانه نیاز شدیدی به اعتبارات داریم و امیدواریم در این سفر وزیر راه و شهرسازی مساعدهای لازم در این خصوص صورت بگیرد.
نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال های قبل ۲۰ درصد راه های روستایی آسفالت بود هر چند از لحاظ آسفالت راه های روستایی جز استان های محروم و آخر کشور هستیم ولی در حال حاضر در این بخش به ۴۰ درصد رسیده ایم.
بازدید از مسیر طرح چهار خطه سنندج - همدان موسوم به گردنه صلوات آباد و بازدید از تونل باغان، جاده جدید سنندج مریوان و مرز باشماق بخشی از برنامههای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان است.
بازدید از پروژه های راهسازی شهرستان بیجار، تونل و جاده گردنه ماموخ در مسیر سنندج - سقز، پروژه روگذر سه راهی مریوان و پروژه بانتا آبیدر سنندج و شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی کردستان از دیگر برنامههای سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.
۷۳۴۵ / ۳۰۳۵