اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دشمنان با تحریم مواد غذایی و داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی، ملت ایران اسلامی را نشانه گرفته اند.

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان استان مرکزی افزود: ملت ایران اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته با اتحاد و همدلی پشت سر مقام معظم رهبری در برابر توطئه های دشمنان اسلام و قرآن ایستاده و ضربه های جبران ناپذیری را به آنان وارد کرده اند.

وی ادامه داد:  سیزدهم آبان ماه فرصت مناسبی است تا مردم کشور در صفوف به هم پیوسته ندای آزادی و آزادگی را سرداده و به دشمنان ثابت کنند تا آخرین قطره خون در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و تن به ذلت نخواهند داد.

اکرمی گفت: روز سیزدهم آبان ماه آیینی نمادین برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ  استکبار ستیزی در جامعه و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان و نوجوان جامعه بوده و برگزاری هرچه باشکوهتر این روز باید در دستور کار مدیران استانی استان مرکزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی در طول چهار دهه گذشته با اهدای شهدا، ایثارگران و جانبازان در راه اسلام و قرآن به جهانیان نشان داده اند که زیر بار ظلم و ستم کسی نرفته و نخواهند رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: با توجه به اعمال تحریم های دشمنان علیه مردم کشور، سیزدهم آبان ماه امسال باید با حضور دانشگاهیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم هرچه باشکوهتر نسبت به سال های گذشته برگزار شود.

اکرمی دشمنان و استکبار جهانی را عامل اصلی بسیاری از مشکلات کشور دانست و افزود: نیاز است با برگزاری آیین های مختلف و خلاقانه زمینه آشنایی اقشار مختلف مردم با عامل اصلی ایجاد مشکل در جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: نیاز است با انجام اقدامات خلاقانه زمینه ترویج و آشنایی هرچه بیشتر مردم و نسل جوان جامعه با بیانیه گام دوم انقلاب فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: رهبر معظم رهبری در نظام اسلامی شاخص و چراغ هدایت مردم و مسئولان بوده و ادامه راه ولایت فقیه رمز ماندگاری ملت، کشور و نظام است.

اکرمی گفت: سیزدهم آبان ماه باید به عنصری برای وحدت و یکپارچگی ملت ایران پشت سر مقام معظم رهبری تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آیین سیزدهم آبان ماه امسال در ۳۰ نقطه این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «عباس دانشی» افزود: حضور ۱۰ هزار دانش آموز در آیین روز سیزدهم آبان ماه امسال پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: روز سیزدهم آبان ماه در سال های گذشته با تاکید روز دانش آموز برگزار شده و امسال تلاش شده است این روز به عنوان روز تاثیرگذار در انقلاب اسلامی با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تجمع مردم در روز سیزدهم آبان ماه سال های گذشته در داخل مصلای اراک انجام می شد که مقرر شده است امسال این آیین در محوطه مصلای این شهرستان برگزار شود.

آیین روز سیزدهم آبان ماه امسال در ۳۰ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

۱۹۵۵/۶۰۱۲