کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: تعداد مددجویان نابینای مستمری‌بگیر استان سه هزار و ۶۶۸ نفر و تعداد افراد پشت نوبتی مستمری‌بگیر۵۴۰ تن است.

به گزارش ایرنا، فاطمه رضوان مدنی روز دوشنبه در مراسم روز جهانی نابینایان که در سرسرای شهید شریفی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در استان کرمانشاه پنج هزار و ۲۰۰ نابینا وجود دارد که هزار و ۶۹۰ نفر زن و سه هزار و ۵۱۰ نفر مرد هستند.

 وی در خصوص تعداد نابینایان برحسب شدت معلولیت گفت: ۲ هزار و ۴۶ نفر دارای معلولیت خفیف، ۹۹۴ نفر دارای معلولیت متوسط، یک هزار و ۵۲۸ نفر دارای معلولیت شدید و ۶۳۲ نفر به معلولیت خیلی شدید مبتلا هستند.

وی افزود: تاکنون ۶۰ مورد مددجوی نابینا برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک معرفی شده اند که در حرفه های دامپروری، لوازم خانگی، سوپر مارکت، شیشه بری و ... بوده است.

رضوان مدنی یادآور شد، تعداد دانشجویان نابینای زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه ۲۰ نفر است که در مقطع کاردانی ۲ نفر، کارشناسی ۱۱ نفر، ارشد ۶ نفر  و دکترا یک نفر تحصیل می کنند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار نفر از کودکان سه تا ۶ سال در تمام استان توسط بهزیستی غربالگری بینایی شده اند.

این مسوول یادآور شد، غربالگری از آغاز سال در پایگاه سلامت اجتماعی بهزیستی برای عموم مردم انجام می‌شود و در مهدهای کودک نیز از ۱۵ آبان به بعد صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه افزود: از کل نوزادانی که غربالگری بینایی شده اند تعداد ۲۵۴ نفر به مداخله درمانی نیاز داشتند که ۱۴۵ مورد عینک داده شده، سه مورد برای درمان آب‌ مروارید و پنج مورد انحراف چشم و  ۱۰۱ مورد نیز منتظر جواب متخصص هستند.

در پایان این مراسم از نابینایان موفق استان تقدیر و قدردانی شد.

۷۴۶۰/۸۰۶۶