تهران- ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی مدیران شهرهای هم‌مرز از جمله چهاردانگه، شهر قدس و اسلامشهر اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم تهران را می‌دهند.

به گزارش ایرنا افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران، از شهردار تهران خواست ضمن بررسی موضوع، با هماهنگی با نهادهای ذی‌صلاح از جمله قوه قضاییه از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تهران جلوگیری کند.
وی گفت: براساس مواد ۱، ۲ و ۱۲ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، شهرداری ها در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را به عهده دارند.
حبیب زاده ادامه داد: هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم به عنوان تجاوز به حقوق عمومی، جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مجازات مربوط برابر قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های میدانی به عمل آمده از سوی کارشناسان معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران، برخی از ساخت و سازهای صورت گرفته در نواحی شش و هفت منطقه ۱۸ در محدوده حریم شهر تهران است.
وی خاطرنشان کرد: در دو ناحیه یاد شده با وجود آنکه خدمات شهری لازم از سوی شهرداری تهران به شهروندان ارائه می‌شود، اما به دلیل هم مرز بودن با شهرهای شهرقدس، چهاردانگه و اسلامشهر، برخی با مراجعه به شهرداری این شهرها مجوز ساخت و ساز درحریم تهران را دریافت می‌کنند.
وی گفت: به محض ورود شهرداری تهران برای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، برخی مدیران شهرهای هم مرز با این نواحی مانع اجرای قانون در حوزه مدیریت شهری تهران می‌شوند.