سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی موانع را برای اسپانسری اشخاص و شرکت‌های مختلف که از تیم‌های ورزشی حمایت می‌کنند را برداشته تا خود نیز حامی ورزش باشد.

محسن بیگلری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی سقز اظهار داشت: تیم های ورزشی با هزاران مشکل اسپانسری را برای حمایت از تیم هایشان پیدا می‌کنند ولی امور مالیاتی بخشودگی مالی را برای این حامیان در نظر نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: مقایسه تعداد مدال ورزشکاران سقز با شهر سنندج که مرکز استان است موفقیت بزرگی برای جامعه ورزشی این شهرستان است و در بیشتر رشته های ورزشی مقام های اول را نسبت به مرکز استان کسب کردیم.

بیگلری سالن ورزشی پنج هزار نفری را یکی از خواسته‌های به حق ورزشکاران و جامعه ورزشی سقز اعلام کرد و افزود: در سفر رئیس جمهوری به کردستان در مساعدت های لازم را برای اختصاص اعتبار برای ساخت این سالن ورزشی انجام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز هم با بیان اینکه ۲۵ سالن ورزشی دولتی در شهرستان داریم گفت: بزگترین دغدغه اداره ما کمبود اعتبار برای نگهداری از سالن های ورزشی و جلوگیری از فرسوده شدن این اماکن است.

فرزاد خاکی با اشاره به اینکه تعداد مدال آوران سقزی در مسابقات ملی و بین المللی بسیار زیاد است اظهار داشت: مراسم تجلیل از قهرمانان سقزی در سه مرحله برگزار می‌شود و در قالب تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ملی و بین المللی، المپیاد استعدادهای برتر کشور و مربیان، داوران و پیشکسوتان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ورزشکاران سقزی در مسابقات بین المللی ۲۳۹ مدال را برای این شهرستان کسب کنند یادآور شد: سقز با اختلاف نسبت به سایر شهرهای استان مقام اول را در این امر بدست آورد.

خاکی اضافه کرد: سال گذشته این شهرستان میزبانی چهار مسابقه کشوری را برعهده گرفت و امسال هم سنگین‌ترین المپیاد استعدادهای برتر رشته بوکس کشور را با حضور ۶۰۰ ورزشکار برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: اکنون تیم‌های فوتبال نوجوانان شهرداری سقز، فوتسال آروین و ساکاپخش از تیم‌های حاضر در لیگ های برتر کشور است که همچنان با مشکلات شدید مالی مواجه هستند.

در پایان از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر کشور و پیشکسوتان اداره ورزش و جوانان سقز تجلیل شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.