بندرعباس - ایرنا - حمایت‌های سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه از «روح الله زم» نشان دهنده حمایت یک شبکه خطرناک ضد انقلاب از این فرد برای برهم زدن شرایط امنیتی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس ضمن تشکر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این شخص فرد عادی نبود، چرا که فرد عادی به تنهایی قادر به انجام کاری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ادامه داد: احتمال دارد شبکه خطرناک حامی این فرد درتار و پود دستگاه‌های اجرایی کشور نفوذ کرده باشند و آمار و اطلاعات در اختیار «آمد نیوز» قرار می‌داده‌اند.

وی اضافه کرد: دستگیری زم با حرکت مدبرانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار بزرگی بود که موجب عصبانیت سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان شده و ابعاد و حواشی آن در آینده مشخص می‌شود و مردم هم چنین انتظاری دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: همه مسوولان این حرکت سپاه را تبریک گفته و قدردان سپاه هستند ولی عده‌ای از این حرکت هوشمندانه احساس خطر کرده و ابزار نگرانی می‌کنند که باید دانست چه چیزی موجب این رفتارشان شده است.

نسبت به استحاله انقلاب باید حساسیت داشت

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به هشدار امام جامعه اسلامی ایران نسبت به استحاله انقلاب پرداخت و اظهار داشت: این استحاله می‌تواند محتوایی یا رفتاری باشد که نسبت به هر ۲ باید حساسیت داشت.

حجت الاسلام و والمسلمین عبادی زاده با پرداختن به استحاله محتوایی، گفت: برخی می‌خواهند از انقلاب اسلامی عبور کرده و به جمهوری اسلامی برسند در صورتی که جمهوری اسلامی ساختار حکومتی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این عده معتقدند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ انجام و خاتمه یافت ولی اینگونه نیست و باید از روحیه انقلابی‌گری حراست کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: برخی کوته فکران تصور می‌کنند انقلابی‌گری مایه عقب ماندگی است و با عقلانیت همخوانی ندارد که این مایه تاسف است.

امام جمعه بندرعباس در خصوص استحاله رفتاری هم ابراز داشت: عده‌ای می گویند باید با جهان تعامل داشت در صورتی که انقلاب اسلامی از روز اول پایه‌گذاری این رویکرد را داشته و به جز ۲ رژیم شامل رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی مشکلی در تعامل و مذاکره با سایر کشورها نداشته و ندارد.

وی اضافه کرد: برداشت‌ها از تعامل نباید به معنای کرنش و ضعف در برابر دشمنان باشد، مگر در برجام مذاکره نکردیم، نتیجه آن چه شد.

وی عنوان کرد: واژگانی مانند کاهش تنش نباید منجر به ضعف در برابر دشمنان شود، واژگان دارای بار معنایی هستند که این بسیار مهم است.