محمد حسن انصاریفرد با اشاره با بیان این ادعا که متضرر شدن پرسپولیس و منتفع شدن برخی تیمها و رقبا در این زمینه و همچنین اشتباهات داوری، برنامه مسابقات و برخی تصمیمات، خواهان برقراری شرایط برای رقابتی عادلانه شد و اظهار داشت: بلیت فروشی اینترنتی مسابقات لیگ برتر با چالشهایی همراه بوده که تا حدودی به واسطه اینکه اولین بار در کشور با تلاش و پیگیری مسوولان انجام میشود طبیعی است اما در برخی موارد شاهد اتفاقاتی هستیم که منجر به متضرر شدن هواداران پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا هستیم.
وی افزود: به عنوان نمونه زمان بلیتفروشی در تهران و بازیهای پرسپولیس ساعت هشت صبح به اتمام میرسد اما در برخی شهرها حتی تا زمان شروع مسابقه یا یکی ۲ ساعت قبل از مسابقه در حال انجام است. این قبیل تصمیمات باید با دستورالعملهای سازمان لیگ و پیگیریهای جدی یکسانسازی شده و هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد اما متاسفانه محدودیتهایی برای زمان بلیت فروشی در تهران وجود دارد که عملا منجر به متضرر شدن تیمهای تهرانی شده است.
انصاری فرد همچنین گفت: متاسفانه به رغم تاکید بر بلیت فروشی اینترنتی در برخی بازیها و استادیومها شاهد بلیت فروشی کاغذی یا ورود به استادیومها بدون بلیت اینترنتی هم بوده ایم. این مصداق بارز منتفع شدن برخی تیمها از شرایط خاص است و باید جلوی آن گرفته شده و حتی یک نفر هم نتواند در هیچ استادیومی بدون بلیت اینترنتی وارد استادیوم شود.
مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: ایمان دارم اگر پرسپولیس از این شرایط بهرهمند بود و برخی تیمها نبودند اکنون هجمه سنگینی علیه پرسپولیس ایجاد شده و اتهامات زیادی به تیم پرسپولیس وارد کرده بودند. ما اما طبق مستندات موجود این مسائل را مطرح میکنیم و اگر لازم باشد مستندات را در همه زمینههایی که پرسپولیس متضرر و برخی تیمها منتفع شدهاند منتشر هم خواهیم کرد. ما هر چند گاهی اوقات اعتراض خود را در رسانهها یا مکتوب به مسوولان ارائه کردهایم ولی نهایت تعامل را داشتهایم و انتظار داریم جلوی تضییع مکرر حق یک باشگاه بزرگ در زمینههای مختلف گرفته شود.
انصاری فرد در ادامه گفت: در همه جای دنیا برای جذب تماشاگر برنامهریزی میشود اما تصمیمات و محدودیتها عملا شرایطی را فراهم آورده که هواداران پرسپولیس نمیتوانند در بسیاری از بازیها تماشاگر بازی تیم محبوب خود باشند. به عنوان نمونه در برنامهریزی مسابقات متاسفانه شاهد هستیم که تیم پرسپولیس در کل فصل فقط در ۲ بازی خانگی خود امکان بازی در روز تعطیل را دارد در حالی که برخی تیمها و رقبا چهار پنج برابر بیشتر از پرسپولیس بازیهای خانگیشان در روز تعطیل برگزار میشود.
وی افزود: همین تیمها هم در نحوه بلیت فروشی، اشتباهات داوری و برخی مسائل دیگر منتفع و در نقطه مقابل تیم پرسپولیس طبق مستندات موجود متضرر شده است و ما با ارائه مستندات از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درخواست خواهیم کرد این رویه تغییر کرده و شرایط برابری برای رقابت ایجاد شود.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: هواداران هوشیارانه همه مسائل را رصد میکنند و در بسیاری موارد نکتهسنجیهای این عزیزان برای ما راهگشا و تصمیمساز بوده است؛ این دقت نظرها جای تقدیر بسیار دارد. ما پیشنهادات سازنده و موثر و قابل اجرای آنها را با جان و دل خریداریم.
انصاری فرد همچنین افزود: برآورده کردن انتظارات آنها و دفاع از حق و حقوق تضییع شده باشگاه و تیم پرسپولیس هم وظیفه ما است و به طور قطع در این مسیر تمام تلاش خود را خواهیم کرد و ایمان داریم پرسپولیس با حمایت همه جانبه آنها است که میتواند روزهای خوب را تکرار کند. هواداران عزیز که انتظار دارند باشگاه جدی و محکم به دفاع از حق پرسپولیس بپردازد صبور باشند و ایمان داشته باشند اگر شاهد تداوم برخی اتفاقات در زمینه متضرر شدن پرسپولیس و منتفع شدن برخی تیمها باشیم آنوقت با مستندات در یک برنامه تلویزیونی شفافسازی خواهیم کرد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان تاکید کرد: دفاع از حق پرسپولیس، هواداران میلیونیاش و کادر فنی و بازیکنان که زحمت میکشند کمترین وظیفه ما است و هواداران، پیشکسوتان محترم، اعضای سخت کوش تیم و تکتک اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس هم مطمئن باشند بنده هم در عین تعامل و تلاش برای حل و فصل چالشها در آرامش و جلوگیری از بروز تنش فردی نیستیم در این زمینهها کوتاهی کنم و اگر ببینم این روند ادامه دارد حسب وظیفه حقایق موجود را با مستندات اعلام خواهم کرد. تا کنون هم همچون اکنون گفتهام که پرسپولیس تا چه حد متضرر شده و چه فشارهای ناروایی بعد از فتح هفت جام متوالی به این تیم محبوب وارد شده است.