ارومیه- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتسال ازبکستان گفت: با وجود اینکه بازی را در ابتدا بد آغاز کردیم ولی با رسیدن به هماهنگی لازم، پیروز میدان شدیم.

به گزارش ایرنا، «باخودیر آخمدوف» /Bakhodir akhmadof/ روز جمعه پس از پیروزی ۹ بر ۳ تیمش مقابل تاجیکستان در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تیم ما در همان ابتدای بازی ۲ گل زودهنگام دریافت کرد ولی در ادامه توانستیم با کار گروهی بهتر و بیشتر نبض بازی را در دست بگیریم.

وی بیان کرد: از عملکرد بازیکنان به خصوص بازیکنان جوانی که آینده‌ساز فوتسال ازبکستان هستند بسیار راضی هستم و خوشحالم که به عنوان تیم اول گروه خود به دور نهایی راه یافتیم.

«آخمدوف»، ادامه داد: تجربه‌اندوزی و کسب پختگی و آمادگی لازم برای دیدارهای رسمی آینده از اهداف مهم کادر فنی تیم ملی ازبکستان است و خوشحالیم که رفته رفته به این هدف نزدیکتر می‌شویم.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان از اول آبان ماه در ارومیه آغاز شده است.

طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.

روز چهارشنبه در نخستین روز این مسابقات از ساعت ۱۳ /اول آبان‌ماه/ تاجیکستان با ۶ گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ افغانستان را از پیش رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.

روز پنج‌شنبه /دوم آبان‌/ تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۲ افغانستان را برد و به دور بعدی صعود کرد، تیم ملی ازبکستان ۴ بر یک نپال را شکست داد و دیدار تیم‌های ترکمنستان و قرقیزستان نیز با نتیجه سه بر ۲ به نفع قرقیزها به پایان رسید.

امروز جمعه /سوم‌آبان/ در روز پایانی دور مقدماتی، پس از دیدارهای نپال با افغانستان  و ازبکستان با تاجیکستان از ساعت ۱۸ تیم های قرقیزستان و ایران به مصاف رفتند.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.