ارومیه- ایرنا- سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و کارشناس رشته فوتسال گفت: شهر ارومیه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، میزبانی شایسته و هواداران پرشورش توانایی میزبانی رقابت‌های بین‌المللی و جهانی را در این رشته داراست.

حسین شمس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی امروز یک بازی خوب و با کیفیت انجام داد، دیداری که در جو بی‌نظیر و حضور پرشور هواداران ارومیه‌ای باعث ایجاد شور و نشاط در بین همه شد و به سرمربی تیم ملی نیز بابت میدان دادن به جوانان باید تبریک گفت.
وی افزود: برخی لحظات بازی و بخصوص در سه گلی که دریافت کردیم اشتباهاتی داشتیم که باید تا آغاز مرحله نهایی آنها را برطرف کنیم.
وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب ارومیه برای برگزاری مسابقه‌هایی از این دست اضافه کرد: حضور چنین هواداران پرشور که با وجود آنکه همزمان با بازی‌های استقلال، تراکتور و پرسپولیس در سالن حضور داشته و از تیم ملی فوتسال حمایت کردند نشان داد که این شهر امکان میزبانی مسابقات حساس‌تر بین‌المللی و جهانی را دارد.
«شمس» در مورد سرمربی تیم ملی نیز گفت: باید به «ناظم الشریعه» بابت میدان دادن به جوانان و شجاعتش تبریک بگویم که می‌توانند آینده فوتسال کشورمان باشند.
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: دیدار ازبکستان و تاجیکستان دیداری سطح بالا بود و دو تیم یک مسابقه سطح بالا را به نمایش گذاشتند و ازبکستان نشان داد که همچنان می‌تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی آسیا باشد.

وی در مورد فعالیت‌های ورزشی خود نیز گفت: دیگر به فکر مربیگری نبوده و با داشتن مدرک AFC بدنبال تدریس و ارائه کمک و آموزش برای ارتقای فوتسال در نقاط مختلف کشور هستم.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان ماه جاری با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در ارومیه برگزار شد و طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت پرداختند.

روز چهارشنبه در نخستین روز این مسابقات از ساعت ۱۳ /اول آبان‌ماه/ تاجیکستان با ۶ گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ افغانستان را از پیش رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.

روز پنج‌شنبه /دوم آبان‌/ تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۲ افغانستان را برد و به دور بعدی صعود کرد، تیم ملی ازبکستان ۴ بر یک نپال را شکست داد و دیدار تیم‌های ترکمنستان و قرقیزستان نیز با نتیجه سه بر ۲ به نفع قرقیزها به پایان رسید.

امروز جمعه /سوم‌آبان/ در روز پایانی دور مقدماتی، افغانستان ۶ بر ۲ نپال را برد، ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۳ تاجیکستان را از پیش رو برداشت و ایران نیز ۸ بر ۳ بر قرقیزستان پیروز شد.

پنج تیم ایران، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب کردند.