ساوه- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه گفت: ۶۰۸ موقوفه در این شهرستان یه ثبت رسیده است که ۵۳۵ موقوفه متصرفی و ۷۳ موقوفه نیز غیر متصرفی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام «حمید کرمی» روز شنبه همزمان با روز وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲هزار و ۱۴۶ رقبه وقفیدر شهرستان ساوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه  شهرستان ساوه بیشترین بقاء متبرکه در استان مرکزی را دارد، گفت:  بقعه ۷۳ امام زاده و یک پیغمبر در این شهرستان  وجود دارد.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: امسال  ۲باب آپارتمان به ارزش ۱۳میلیارد ریال و با نیت کمک به ازدواج نیازمندان، ترویج قرآن و روضه‌خوانی وقف شده است.

وی یادآور شد: اهدای ۷۰ بسته مایحتاج تحصیلی دانش آموزان در قالب اجرای طرح مهر تحصیلی به ارزش هر بسته۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، اجرای طرح ملی حفظ با تحت پوشش قراردادن افزون بر ۶۰۰ نفر و نیز طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های فرهنگی   از  جمله برنامه های فرهنگی اداره اوقاف در سال جاری بوده است.

کرمی بیان کرد:همچنین حدود  ۱۵میلیارد ریال در اجرای طرح مودت از خیرین جذب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه اظهار داشت: در سال جاری اجرای طرح ویژه هر مدرسه یک وقف نیز  آغاز شد که در این طرح دانش آموزان و اولیای آنان برای مشارکت در ترویج این سنت حسنه  وقف تشویق و ترغیب می شوند.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر بقاع متبرکه ساوه در نقاط صعب العبور  قرار دارند، گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث حسینیه امام زاده عبدالله(ع) نیز از جمله طرح‌های عمرانی است که در دستور کار است.
کرمی ادامه داد: بقا سید ابورضا، امزمازاده عبدالله، امامزاده مسلم در بخش نوبران، امامزاده صابر در روستای دالستان و... از جمله بقعه هایی هستند که امسال تحت پوشش عملیات عمرانی قرار گرفتند.