تهران- ایرنا- رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: «کیانوش رستمی» با هزینه‌ کمیته ملی المپیک و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در رقابت‌های بین‌المللی گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در سوییس حضور یافته است.

«علی مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص حضور «کیانوش رستمی» در سوییس، اظهار داشت: با توجه به عملکرد رستمی در مسابقات جهانی تایلند قابل پیش‌بینی بود که امتیاز وی حساب نمی‌شود. اما از طرف کشور میزبان یعنی سوییس و فدراسیون بین‌المللی به او مهلت داده شد تا در مسابقه‌های بین‌المللی سوییس حضور یابد. حد نصاب‌های وی در این رقابت‌ها ثبت شده و به صورت غیررسمی مورد ارزیابی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رستمی با ویزای شینگن توانست در سوییس حضور یافت و پس از این رقابت‌ها باید در تورنمنت بین‌المللی پرو شرکت کند. وی برای کسب سهمیه باید امتیازات خود را ثبت کند.  

رییس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص هزینه‌های اعزام رستمی به سوییس، گفت: با تشکر از کمیته ملی المپیک که هزینه‌های رستمی را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برای حضور در این رقابت‌ها متقبل شد.

مرادی یادآور شد: هفت نفر در دسته ۹۶ کیلوگرم برای انتخابی المپیک بالاتر از رستمی هستند. در وزن المپیکی هشت نفر برتر سهمیه المپیک می‌گیرند. در این دسته ۲ نفر از وزنه‌برداران خود را به مسابقات انتخابی المپیک اعزام می‌کنیم و هر کدام که امتیاز بیشتری کسب کند به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.  این امر منوط به این است که وزنه‌برداران ما همه تلاش خود را برای کسب امتیاز انجام دهند.