قزوین - ایرنا - هشت هزار و ۵۷۹ نفر در نیمه نخست سال جاری به مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان قزوین مراجعه کرده و از خدمات آنها بهره مند شدند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت هفت هزار و ۳۴۳ نفر نیز خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی را از طریق تماس با خط تلفنی ۱۴۸۰ دریافت کردند.
علیرضا وارثی اضافه کرد: این خدمات توسط ۴۵ مرکز مشاوره حضوری غیر دولتی، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و یک مرکز غیرحضوری دولتی (صدای مشاور) در استان ارایه شده است.
وارثی با اشاره به اولویت آسیب‌ها در مراکز مشاوره استان، ادامه داد:این آسیب‌ها بر حسب فروانی مراجعه به ترتیب مربوط به مشکلات زوج‌ها، فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات خلقی شامل اضطراب و افسردگی و... بوده است.
وی گفت: دفتر مشاوره در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه و ارتقای سلامت روان اقشار فعالیت کرده و خدمات مشاوره و راهنمایی را در واحد حضوری دولتی، مراکز مشاوره خصوصی و مرکز تلفنی خط ۱۴۸۰ ارایه می‌کند.
این مسئول افزود: انجام طرح‌های غربالگری اضطراب و محب شامل خدمات روانی اجتماعی در بلایا و حوادث و برگزاری کارگاه‌های اجتماع محور، آموزش پیش از ازدواج و زندگی خانواده‌ از دیگر خدمات دفتر مشاوره بهزیستی استان است.
وارثی، ارتقای سلامت روان جامعه، بالا بردن سلامت روان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اختلالات، آگاهسازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان را از اهداف دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی عنوان کرد.
مدیر کل بهزیستی قزوین همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی نیز افزود:در کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج در ۶ ماهه اول امسال سه هزار و ۸۱۰ نفر و در کارگاه مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده هزار و ۷۲۰ نفر آموزش گیرنده شرکت کرده‌اند.
اداره کل بهزیستی قزوین ۱۵۰ نوع خدمت را با همکاری بخش خصوصی به جامعه هدف خود ارایه می‌کند.