تهران - ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت : طی سه روز پایانی ماه صفر، بخشی از ظرفیت سازمان در خراسان رضوی در حوزه خدمت رسانی به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) فعال شد و آشپزخانه های فعال در هر وعده صبحانه، ناهار و شام، هفت هزار پرس غذای گرم آماده و بین زوار توزیع می‌کردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان افزود: باید فرهنگ خدمت رسانی و محبت به زوار امام مهربانی به تاسی از آن امام همام توسعه و تقویت شود.  فرهنگ خدمت رسانی به زوار، نه تنها میان مردم خطه خراسان بلکه در سراسر کشور باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: فرهنگ مهر ومحبت نیاز جامعه امروز است؛ فرهنگ خدمت رسانی به زوار، باید مردمی بماند و دستگاه ها و بخش های دولتی نیز در حد سازماندهی و هماهنگی یا برای کمک به تامین خدمات و نیازهای اساسی باید در این حوزه ورود کنند.

رشیدیان،  روزهای پایانی ماه صفر از اربعین تا انتها را فرصتی مغتنم برای توسعه سیره و فرهنگ رضوی دانست و گفت: حضور اقشار مختلف مردم در خدمت رسانی همپای افزایش حضور زائران رو به افزایش است؛ این عاشقان با نیت خدایی و با همه وجود و خلوص هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و در خدمت به زوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) انجام می دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این سازمان نیز باید زمینه حضور مردم را در این خدمت رسانی تسهیل کند. در این راستا می‌توان از ظرفیت سامانه های سماح (سامانه ثبت نام و ساماندهی زائران عتبات) و سامانه مصباح (سامانه مربوط به گمشدگان) استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ می توان سامانه ای برای ساماندهی و مدیریت وخدمت رسانی مناسب به زوار امام رضا (ع) طراحی کرد. در حقیقت تجمیع این سامانه ها می تواند به ارتقای عملکرد وخدمت رسانی به زوار، منتهی شود.