یزد - ایرنا - رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: برای نخستین بار پرونده هفت هزار دانش‌آموز کشور در این استان ثبت و ساماندهی شد تا مورد استفاده دانش‌آموزان و عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

حسین میرشریف روز چهارشنبه در نشست خبری که در آستانه یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار شد افزود: تمام این پرونده‌ها در پرتال همکلاسی آسمانی آماده شده که بزودی در مراسمی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد:  دبیرخانه همکلاسی آسمانی کشور که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز است به این استان واگذار شده و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ادامه دارد .

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد تاکید کرد: برگزاری برنامه فرهنگی همکلاسی آسمانی همه ساله در مرکز استان و شهرستان‌ها با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

میرشریف به طرح های این تشکل در استان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون طرح لشگر فرشتگان ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار شده و سرگذشت‌پژوهی از مادران، همسران و خواهران شهیدان به پابان رسیده است.

وی تصریح کرد: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در حال پیگیری است و دبیرخانه آن در حوزه آموزش و پرورش  بر عهده این تشکل واگذار شده است.

این مسئول به برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: دیدار دانش‌آموزانبا نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری ۲ همایش و مسابقه دوچرخه‌سواری ویژه دانش‌آموزان پسر و مسابقه دومینو ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

میرشریف همچنین از برگزاری همایش پیشکسوتان اتحادیه با عنوان عهد وفا خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مسئولان استان در این اتحادیه عضو بودند این همایش برگزار می‌شود.

هم اکنون حدود پنج هزار دانش‌آموز استان یزد در ۵۰۰ مدرسه در مقطع دور اول و دوم متوسطه عضو انجمن های اسلامی هستند.

 ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموز در ۲ هزار ۱۰۶ واحد آموزشی استان یزد تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.