به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد میرزابیگی روز پنجشنبه افزود: علاوه بر مسائل مالی و تعداد مراجعهها باید توجه ویژهای به رضایتمندی گیرندگان خدمت و اثرگذاری خدمت ارائه شده داشته باشیم. باید در نظام سلامت فکری بیندیشیم که اژدههای سیری ناپذیر نظام پرداخت بر اساس خدمت را جایی متوقف یا محدود کنیم.
میرزابیگی بیان کرد: ما همچنان بر اساس خدمت ارائه شده به بیمه شدگان به موسسات و افراد پول پرداخت میکنیم. آیا نمیشود هزینه را جور دیگری کنترل کرد و بر اساس کیفیت و میزان رضایتمندی معیارهایی تدوین کرد؟ قطعا در دنیا تجربیات خوبی در این خصوص وجود دارد و باید در کشور به این سمت و سو حرکت کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: در سازمان بیمه سلامت حرکتی در چند استان به صورت پایلوت در خصوص بیماران مزمن انجام میشود که نتایج بسیار خوبی دارد و میتوان به سپردن پرستاری بیماران مزمن، با رضایتمندی خود بیماران و همراهی پزشکان معالج آنها و بیمارستانها به مراکز مراقبت پرستاری در منزل با پوشش بیمهای اشاره کرد.