دزفول-ایرنا- شاعر، پژوهشگر و منتقد ادبی کشور گفت:بسیاری از شعرهای سست و غلط را به بزرگان شعر از جمله قیصرامین پور نسبت می‌دهند که جای گلایه دارد.

اسماعیل امینی جمعه در حاشیه ادای احترام به قیصر امین پور در آرامگاه این شاعر معاصر در گفت و گوبا خبرنگارایرنا با گله مندی از نسبت دادن شعرهای غلط و سست به بزرگان کشور ازجمله قیصر امین پور اظهار داشت: بخشی از این سهل انگاری ناشی از فضای مجازی است و نباید از طریق رسانه ها منتشر شوند.
وی افزود: ادب دوستان باید برای دریافت آثار شاعران به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، ضمن اینکه باید با دقت بیشتری کار شود و با جستجو در اینترنت نمی شود برنامه ساخت.
این شاعر برجسته کشوری به شخصیت و آثار قیصر اشاره کرد وگفت:آنچه از قیصر برای دوستان نزدیکتر وی وجود دارد، مهربانی، بزرگواری و منش معلمی این شاعر هست. 
امینی افزود:آنهایی که ازطریق آثارقیصر از این شاعر شناخت دارند بخصوص افرادی که اهل ادبیات هستند به وضوح می بینند که قیصر کار علمی دانشگاهی و سنجیده را انجام داد و هم در عین حال کار خلاق و کارآفرینش ذوق را با هم ترکیب کرد.
وی ادامه داد: درگذشته آشتی ناپذیربودن کار خلاق با علمی و دانشگاهی نشان داده می شد و آنها را تفکیک کرده بودند، ولی بزرگانی مثل قیصر امین پور نشان داد که میان اینها آشتی امکان دارد.
شاعر،پژوهشگر و منتقد ادبی کشور گفت: دقت علمی در کار پژوهشی، وسواس در کار معلمی و در عین حال آزادی  ذهن و پرواز خیال در آفرینش آثار ادبی را از ویژگی های قیصر عنوان کرد. 
امینی در پایان افزود: غیر از شعرهای برجسته قیصر، کارهای علمی و پژوهشی این شاعر تراز دیگری دارد و به افرادی که اهل ادبیات هستند توصیه می کنم کتابهای پژوهشی قیصر از جمله "شعر کودکی" و  "سنت و نوآوری در شعر معاصر" را با حوصله بخوانند تا الگوی خوبی برای کار دانشگاهی داشته باشند.  
به گزارش ایرنا، قیصر امین‌پور، شاعر و استاد فقید دانشگاه، از مؤسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی -هنری سروش بود.
قیصرامین پور متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸گتوند، پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸ ، بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران در گذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه های ناگهان (۱۳۷۲)، گل ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه های شعر قیصر هستند.
توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.
قیصر امین پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.
شهرستان گتوند از قطب های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان واقع شده است.