آزاد حکمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اپراتورهای سامانه پاسخگویی به خرابی تلفن ثابت، از این تعداد تماس، به ۲۵ هزار و ۸۸۰ مورد پاسخ داده و مابقی تماسها نیز غیر مرتبط یا اشتباه بوده است.
وی اضافه کرد: پاسخگویی به مشترکان در زمینه رفع خرابی تلفن از طریق سامانه ۲۰۱۱۷ به صورت مکانیزه در تمام مراکز مخابرات کردستان انجام و در کمترین زمان نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام میشود.
مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد از خرابیهای تلفن ثابت اعلام شده به مرکز ۲۰۱۱۷ مربوط به مشکل سیم کشی داخلی یا گوشی تلفن مشترکان است.
حکمت تاکید کرد: پرسنل این سامانه در ۲ شیفت کاری به صورت ۲۴ ساعته سوالات و مشکلات مشتریان تلفن ثابت را پاسخ داده و نسبت به رفع خرابیها اقدام میکنند.
وی افزود: هر مشترک قبل از تماس برای اعلام خرابی تلفن، باید از سالم بودن دستگاه تلفن و سیمکشی داخلی ساختمان، وجود باتری سالم در دستگاه گوشی، قطع خط تلفن بدلیل بدهی و عبور سیم تلفن از مسیرهای کابل برق اطمینان داشته باشد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از زمان ثبت خرابی شماره تلفن ثابت در سامانه، حداقل یک و نیم ساعت و حداکثر پنج ساعت بعد نسبت به رفع خرابی آن اقدام خواهد شد.
در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ ۲۹، ۸ درصد مشغول به کار است.