همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان گفت: چهار شکارچی متخلف به علت حمل سلاح غیرمجاز و توهین به ماموران حین اجرای ماموریت، به تحمل حبس تعزیری محکوم شدند.

پیمان زرین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل، چهار تن را پیش از شکار شناسایی که از آنها یک قبضه سلاح غیرمجاز کشف کردند.

وی اضافه کرد: این افراد از دستور پرسنل یگان حفاظت محیط زیست تمرد کردند که فرد دارای سلاح غیرمجاز به ۹۱ روز حبس تعزیری و سه تن دیگر به جرم توهین و تمرد از دستور ماموران حین انجام ماموریت، هر کدام به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: همچنین یک زوج جوان اقدام به شکار یک راس گراز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست کرده بودند که به مرجع قضایی معرفی و با رای قاضی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

زرین از جریمه یک واحد صنعتی آلاینده خبرداد و اظهار داشت: این واحد تولید عایق رطوبتی با وجود چند نوبت تذکر نسبت به نصب فیلتر هوا و رفع معایب واحد اقدامی نکرده بود.

وی اضافه کرد: به دنبال پایش شبانه، آلایندگی و بالاتر از استاندارد بودن گازهای خروجی از این واحد تولیدی محرز شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان ادامه داد: با ارایه مستندات به مرجع قضایی مدیر این واحد مجرم شناخته شده و با حکم قضایی به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.