دزفول - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش بر لزوم احیا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بیش از پیش مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسن پورنعمت روز شنبه در آیین نواختن زنگ وقف در دبیرستان دخترانه شاهد شوش افزود: دانش آموزان بهترین و مؤثرترین سفیران و راویان ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستند که می توانند این رسالت و سنت الهی و اسلامی را در جامعه ترویج دهند.  

وی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشند، ادامه داد: نیازهای جامعه باید در وقف سنجیده شوند تا براساس آن بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.  

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شوش نیز  وقف را یکی از تاثیرگذارترین خیرات و صدقات دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) بر این امر خیر تاکید داشتند علاوه بر آن وقف در دیگر ادیان توحیدی نیز دیده می شود.

عبدالحسن آل کثیر ادامه داد: برای تشویق مردم به امر خیر باید در مرحله نخست نظام اعتقادی، ذهنی، فکری و اندیشه نسبت به برخی مسائل اجتماعی بر مبنای توحید، قرآن و اسلام تنظیم شود.

وی گفت: انفاق و احسان باید از چیزی که انسان بیشترین دلبستگی را به آن دارد انجام شود که بالاترین نوع احسان و انفاق، وقف است.

زنگ وقف روز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته وقف در مدارس شهرستان شوش به صدا در آمد.

بیش از ۳۹۸ موقوفه در شهرستان شوش وجود دارد.

برچسب‌ها