تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ هزار دانش‌آموز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

«علی رمضانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده از امروز (یازدهم آبان ماه) به مدت یک هفته این تعداد دانش آموز برای بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در غرب و جنوب اعزام می شوند تا دانش آموزان بتوانند با دوران دفاع مقدس و جنگ بیشتر آشنا شوند چرا که این دوران دستاوردهای زیادی برای انقلاب داشته است.
وی تصریح کرد: اولین دوره اردوهای راهیان نور با حضور بیش از چهار دانش آموز دختر از استان های قزوین، البرز، قم، تهران، شهرستان های تهران و مازنداران امروز از مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند که در کنار این تعداد در روزهای آینده نیز ۳۶ هزار دانش آموز از سراسر کشور به این اردوها اعزام می شوند.

امنیت اردوهای دانش‌آموزی را برقرار می‌کنیم

وی با بیان اینکه در قالب این اردوها دانش آموزان دختر و پسر به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد، اظهار داشت: یکی از سیاست های جدی ما این است که بتوانیم اردوی راهیان نور که طولانی ترین و با کیفیت ترین اردوهای دانش آموزی است در امنیت کامل برگزار شود.

به گفته وی، به همین منظور دستورالعمل جامعی به منظور استفاده از وسیله نقلیه مناسب برای جابجایی دانش آموزان در قالب اردوهای راهیان نور در نظر گرفته شده است، به این نحو که مناطقی که ریل قطار دارد حتما از قطار برای مبدا و مقصد استفاده می شود و  با یکی از شرکت های معتبر اتوبوس رانی نیز برای جابجایی دیگر دانش آموزان قراردادهایی منعقد شده است.

مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در اردوهای راهیان نور از ساعت ۲۳ شب تا پنج صبح اردو نخواهیم داشت.

رمضانی ادامه داد: اردوی راهیان نور دانش آموزان دوره متوسطه دوم را زیر پوشش دارد اما برای دانش آموزان دوره ابتدایی نیز اردوی شمیم نور برنامه ریزی شده است و این امکان برای دانش آموزان فراهم است که در داخل شهر از موزه و مقبره شهدا، موزه دفاع مقدس و شهدای ترور بازدید کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور دستورالمعل اجرای طرح شمیم نور تا یک ماه دیگر به ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس ارسال خواهد شد./