همدان- ایرنا- رییس‌کل دادگستری استان همدان گفت: نباید اجازه داد حتی برای یک دقیقه پای افراد بدون دلیل یا برای جرائم کوچک، به زندان باز شود.

محمدرضا عدالتخواه روز شنبه در جمع مدیران اجرایی استان همدان اظهار داشت: این نشست با هدف همراه و هماهنگ کردن ادارات، سازمان ها و نهادهای این استان برای اجرای مطلوب اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در قالب ارائه خدمات عمومی از سوی محکومان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در سیستم جزایی اسلام هدف از مجازات سرکوب و تنبیه کردن مجرم نیست بلکه اصلاح و باز اجتماعی کردن آنان، اعمال هرگونه تعزیر یا حد در راستای رشد و تعالی فرد و پاک کردن او از آلودگی های اعمال مجرمانه است.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: دامنه مودت و رحمت فرهنگ اسلامی آنقدر وسیع است که در زمان اجرای قصاص ضمن ثابت دانستن این حق، ترغیب به گذشت می کند و از قاتل بعنوان برادر مقتول تعبیر می شود.

عدالتخواه بیان کرد: همدان با وجود اینکه امن و آرام ترین منطقه غرب کشور است، بیشترین آمار زندانی را دارد و این وضع به هیچ عنوان مناسب و شایسته مردم استان نیست.

وی تاکید کرد: نباید جز در مواجهه با جرائم مهم به پیشانی جوانان مهر زندانی زده شود همچنین نباید اجازه داد حتی برای یک دقیقه پای افراد بدون دلیل به زندان باز شود.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: مجازات های جایگزین حبس تنها در جرائم غیر مهمه و افراد فاقد سوء سابقه اعمال می شود و جرائم خشن و مهمه به هیچ عنوان مشمول مجازات های جایگزین حبس نمی شود.

در این نشست مدیران و روسای سازمان ها و ادارات در رابطه با نحوه به کارگیری و استفاده از خدمات عمومی مشمولان محکوم به مجازات های جایگزین حبس آشنا و مسائل و موضوعات خود را مطرح کردند تا در آینده بعنوان پذیرنده خدمات عمومی این دسته از محکومان مشارکت کنند.