سمنان- ایرنا- شهید رضاعلی اعرابیان یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خطاب به ملت خود آورده است: پیروی از فرموده‌های رهبری، یاری رزمندگان و دلیران و انسجام و همدلی اسلام چراغ راه جهانی شدن انقلاب اسلامی است.

شهید اعرابیان، فرزند قاسم و نسا، یکم فروردین ۱۳۴۵ در روستای دلازیان از توابع شهرستان سمنان در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود و پدرش در شهرداری سمنان مشغول به کار بود.

این شهید بزرگوار، دوره‌ی ابتدایی را در دبستان ادب و دوره‌ راهنمایی را در مدرسه‌ توکلی سمنان گذراند، اما به دلیل فقری که گریبان‌گیر عموم مردم از جمله خانواده‌ی او بود، از همان نوجوانی زندگی همراه با کار را تجربه کرد.

این شهیدوالامقام، مهربان و دلسوز بود و همیشه به دلیل ویژگی‌های اخلاقی نیکویش مورد تمجدید خانواده و اهالی محل بود.

این شهید جلیل‌القدر، در حدود ۱۹ سال سن داشت که دفاع از خاک میهن اسلامی را یک وظیفه بر دوش خود می‌دانست و با سماجت و پافشاری عنوان پاسدار از طرف سپاه سمنان تیپ۲۱ گردان موس ابن جعفر(ع) رهسپار میدان نبرد حق عبیه باطل شد.

شهید اعرابیان، پس از بارها اعزام به جبهه و حدود ۲۳ ماه و ۱۰ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، با مسئولیت‌های متفاوت مانند معاون گروهان، آرپی‌جی‌زن و فرمانده‌ دسته و تخریب‌چی، سرانجام در بیست و دوم بهمن۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در منطقه اروندرود جزیره ام‌الرصاص به مقام بلند شهادت نائل گشت.

این شهید بزرگوار  در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است:  ظلم و ستم را از سر مستضعفان جهانی کم کنید و دست ظالمان را کوتاه سازید و همچنین بیت المقدس عزیز را از چنگال دژخیمان به درآورید، این را بدانید که نکند یک موقع این در ذهنتان خطور کند که شهدا به آرزوهایشان نرسیده اند، بلکه اولین آرزوی همه رزمندگان شهید شدن در راه خداوند بوده است که با رسیدن به آن به تمامی آرزوهایشان رسیده اند.

 پیکر مطهر  شهید اعرابیان، پس از سال‌ها جاویدالاثر بودن، سرانجام در عملیات تفحص ۱۳۹۵ به خاک میهن بازگشت و در گلزار شهدای روستای دلازیان سمنان به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.