تهران- ایرنا- سرمربی تیم جوانان ایران، گفت: امارات حریف جدی ما در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا است و در صورت برتری مقابل این حریف، توان قرار گرفتن بین چهار تیم برتر را داریم.

«سیروس پورموسوی» در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در تهران، گفت: ابتدا از رسانه‌ها به دلیل حمایت از تیم جوانان در طول ۱۱ ماه گذشته تشکر می‌کنم. به هر سه تیم میهمان خوش آمد می‌گویم و امیدوارم در کشور ایران، اقامت خوبی داشته باشند. ‌قبل از شروع بازی‌ها شانس همه تیم‌ها برابر است و تا مسابقات شروع نشده نمی‌توان چیزی گفت، اما با برگزاری بازی اول تا حدودی تکلیف مسابقات مشخص می‌شود. تیم ما همانطور که در بازی‌های تدارکاتی عملکرد خوبی داشت، در این مسابقات هم تلاش می‌کند بهترین نتایج را کسب کند.

وی در مورد روند آماده‌سازی تیمش اضافه کرد:‌ به شکل کامل از تدارکات و روند آماده‌سازی تیم راضی هستم. بیش از ۲۰ بازی تدارکاتی برگزار کردیم و سه اردوی خارجی هم برگزار کردیم. البته شاید اگر زمان اجازه می‌داد می‌توانستیم روی نقاط ضعف و قوت‌مان بیشتر کار کنیم.

سرمربی تیم جوانان ایران خاطرنشان کرد: بازی‌های آخر تیم‌های امارات و قرقیزستان را بررسی کرده‌ایم‌ و باید بگویم تیم‌های خوبی هستند. اگر از این گروه صعود کنیم، راه هموار می‌شود. چون امارات حریف جدی ماست و با توجه به سوابقی که دارد، اگر بتوانیم آنها را شکست دهیم، می‌توانیم جزو ۴ تیم پایانی باشیم، چرا که در گروه سختی قرار داریم.

سرمربی قرقیزستان: هر چهار تیم گروه شانس یکسانی دارند

نیکیتین ایگور، سرمربی تیم قرقیزستان نیز در این نشست گفت: در گروه بسیار سختی هستیم و تیم‌های قدرتمندی در آن حضور دارند چون هنوز بازی‌ها شروع نشده باید بگویم همه تیم‌ها در یک سطح هستند. بعد از برگزاری بازی‌های اول سطح تیم‌ها بیشتر مشخص می‌شود که به لحاظ تاکتیکی و فیزیکی چگونه هستند و کدام تیم‌ها شانس صعود دارند اما به عقیده من هر چهار تیم در این گروه شانس دارند.

وی افزود: فوتبال در قرقیزستان چند سالی است که حرفه‌ای و با پیگیری می‌شود. به عنوان مربی روس برای فوتبال قرقیزستان احترام قائلم و استعدادهای خوبی خود را در فوتبال قرقیزستان معرفی کرده‌اند. پایه فوتبال قرقیزستان به درستی چیده شده و نمی‌توان گفت از این گروه چهار  تیمی تنها ایران و امارات شانس دارند.

سرمربی امارات:‌ تنها ما و ایران شانس صعود نداریم

فردو میلین، سرمربی کروات تیم فوتبال جوانان امارات نیز در این نشست عنوان کرد: باید بگویم در گروه جذابی هستیم و به نظر من همه تیم‌ها شانس صعود دارند. همه تیم‌هایی که به اینجا می آیند به طور حتم برای این تلاش خواهند کرد که صعود کنند و برای مسابقات قهرمانی انتخاب شوند. ما هم برای این موفقیت تلاش می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه امارات و ایران شانس بیشتری برای صعود دارند، گفت: این دیدگاه درستی نیست که فقط امارات و ایران شانس صعود دارند. فوتبال پیشرفت چشمگیری داشته، همانطور که در چمپیونز لیگ می‌بینید تیم‌های کوچک هم پیشرفت کرده‌اند. باید به قرقیزستان و نپال هم احترام بگذاریم و به نظرم هر ۴ تیم شانس صعود دارند و نتایج قابل پیش بینی نیست.

تیم جوانان ایران در این رقابت‌ها در روزهای ۱۵، ۱۷ و ۱۹ آبان ماه از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه پاس قوامین به ترتیب به صاف تیم‌های قرقیزستان، نپال و امارات خواهد رفت.