قطر میزبان رقابتهای جام باشگاههای ۲۰۱۹ جهان است؛ تورنمنتی که از ۱۱ دسامبر سال جاری آغاز میشود و پرده این تئاتر پرهیجان پس از برگزاری فینال این دوره در ۲۱ دسامبر در دوحه پایین خواهد آمد؛ تورنمنتی که برای قطریها رویدادی آزمایشی در راستای آمادهسازی برای جام جهانی ۲۰۲۲ محسوب میشود.
فاز اول پیش فروش بلیتها به تازگی به اتمام رسید و فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تایید کرد که ۶۰ درصد خریداران بومیهای قطر بودهاند، ۱۴ درصد را مشتریان انگلیسی خریده و ۴ درصد نیز به برزیلیها تعلق دارد.
اعداد و ارقام اولیه گزارش لوسیل حاکی از آن است که دست کم ۱۹۱ هزار دلار تنها از طریق بلیت فروشی عاید قطر میشود و حداکثر درآمد آنان از این طریق ۳ میلیون دلار خواهد بود.
آمار و ارقام اولیه حاکی از آن است که این تورنمنت چیزی در حدود ۱۱ هزار گردشگر را به قطر خواهد کشاند و در این راستا شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در حال تقویت منابع خود در فرودگاه بینالمللی حمد دوحه به منظور مدیریت افزایش ترافیک است.
باشگاههایی که تا اینجا حضور خود را در این تورنمنت قطعی کردهاند عبارتند از: السد (میزبان)، هینینه اسپور (قهرمان اقیانوسیه)، رایادوس مونتری (قهرمان آمریکای شمالی)، اسپرانس (قهرمان آفریقا) و لیورپول (قهرمان لیگ قهرمانان).