تهران- ایرنا تیم فوتبال جوانان ایران نخستین دیدار خود در مسابقات مقدماتی آسیا را با برتری سه بر صفر مقابل قرقیزستان به اتمام رساند.

عصر امروز (چهارشنبه) در نخستین روز از رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در رده سنی جوانان و از گروه چهارم که به میزبانی تهران و در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود، تیم جوانان کشورمان به مصاف قرقیزستان رفت و در نهایت با گل‌هایی که در نیمه دوم به ثمر رساند با حساب سه بر صفر پیروز شد.

جوانان ایران در نیمه نخست، نمایش هجومی برابر حریف خود ارائه دادند و بارها صاحب موقعیت گلی زنی شدند اما دروازه بان قرقیزستان موفق به مهار ضربات بازیکنان ایران شد و نیمه نخست بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم آریا برزگر در دقیقه ٥٢ با یک ضربه سر موفق به گشودن دروازه حریف شد. در ادامه باز هم تیم ایران فرصت های مناسبی برای گل زنی به دست آورد که ضربات نخودکار و اسد آبادی با واکنش دروازه بان قرقیزستان مهار شد. منظمی در دقیقه ٧٧ باز هم با یک ضربه سر دقیق دروازه را گشود و  گل دوم بازی را  به ثمر رساند.

در دقیقه ٨٠ با برخورد توپ به دست مدافع قرقیزستان داور نقطه پنالتی را نشان داد که یاسین سلمانی این توپ را به سومین گل ایران تبدیل کرد.

این مسابقه در پایان با نتیجه  ٣ بر صفر به سود ایران تمام شد.

حمید استیلی سرمربی تیم امید، وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران، هواداران تیم کشورمان و تعدادی هواداران قرقیزستان که بیشتر آنان زنان علاقمند بودند، این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

پیش از این دیدار نیز و از همین گروه، امارات با حساب چهار بر صفر مقابل نپال به پیروزی دست یافت.

شاگردان «سیروس پورموسوی» در دیدارهای بعدی خود در این مسابقات به مصاف نپال و امارات می‌روند.