به گزارش روز یکشنبه شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام با تأکید بر اینکه در ساخت این واگنها از آخرین تکنولوژیهای روز استفاده شده افزود: در ساخت این قطارها بهجای استفاده از بدنه «کربن – استیل» از بدنه آلومینیومی استفاده شده که این تغییر در هر واگن ۲ تن و در مجموع ۱۴ تن بدنه قطار را سبکتر خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) تأکید کرد: این ویژگی هنگام بهرهبرداری منجر به کاهش مصرف برق و صرفهجویی در انرژی میشود.
وی در خصوص تغییرات داخلی و ظاهری این ۲ رام قطار گفت: طراحی داخلی این واگنها با رفع برخی از نقاط ضعف، بهینه و شکیلتر شده و جنس مواد به کار گرفته شده نیز بهبود یافته است.
امام افزود: از جمله تغییرات ایجاد شده در فضای داخلی قطارها حذف hand way در ورودی واگنها جهت خالی نگاهداشتن محوطه ورودی و افزایش سهولت در ورود و خروج مسافر است.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان عنوان کرد: این ۲ رام قطار از مجموع ۱۰ رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده که ۴ رام آن در گذشته مورد بهرهبرداری قرار گرفته و ۴ رام باقیمانده نیز در آینده به خطوط مترو تهران وارد میشود.