استان‌ها - ایرنا – هراس دشمنان از نفوذ سیاسی ایران در منطقه، درخواست روحانی مبنی بر برخورد با فسادهای میلیارد دلاری، آغاز بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر، سفر استانی رییس جمهوری و بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و اقتصادی در یزد، ناامنی حضور ناوگان آمریکایی در خلیج فارس و ضرورت رفتن کشور به سمت اقتصاد هوشمند از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

متولیان برخورد با فساد، از فسادهای میلیارد دلاری بگویند

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: آحاد مردم و جناح های سیاسی کشور خواستار مبارزه با فساد هستند، حالا که فسادهای میلیون و میلیارد تومانی را رسیدگی می‌کنند، درباره فسادهای میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع مردم استان یزد در میدان امیر چخماق یزد با تاکید بر مبارزه جدی با فساد گفت: مردم باید بدانند که عزم جمهوری اسلامی برای مبارزه با فساد جدی است و در این رابطه دستگاه‌های متولی برخود با فساد باید سراغ دانه درشت‌ها رفته و نهادها و افرادی را که فسادهای میلیارد دلاری مرتکب شده‌اند، را مورد پیگرد قرار دهند.

دشمنان از افزایش نفوذ سیاسی ایران در منطقه هراس دارند

وزیر کشور گفت: آنچه که امروز جریان استکبار به سرکردگی آمریکا از آن هراس دارد، افزایش نفوذ سیاسی ایران در منطقه است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در سنندج اظهار کرد: دشمن به دنبال دسترسی به نفت خاورمیانه و تسری به کشورهای مختلف منطقه است، لذا انرژی‌های نو و تکنولوژی های ممنوعه را بهانه‌ای قرار داده تا در واقع به به منافع خود دست پیدا کند.

لایحه بودجه ۹۶ تا ۱۵ آذرماه تقدیم مجلس می‌شود
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: کار تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط دولت انجام شده و تا ۱۵ آذرماه‌ این لایحه تقدیم مجلس شورای‌ اسلامی می‌شود.

حسینعلی امیری در یزد افزود: دولت تدبیر و امید، دولتی قانونمدار است و تدوین و تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس برای بررسی و اقدام جزو اولویت‌هایی است که دولت نسبت به آن توجه ویژه دارد.

حضور ناوگان آمریکایی در خلیج فارس باعث ناامنی شده است

فرمانده‌ مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوگان جنگی آمریکا در خلیج فارس باعث ناامنی تجار، صیادان و کشورهای منطقه شده و همگان خواهان خروج این ناوگان هستند.

سرادر قاسم رضایی در زاهدان اظهار کرد: ملت‌های شمال و جنوب خلیج فارس از دیر باز با یکدیگر ارتباطات بسیار خوبی داشته و دارند اما حضور ناوگان جنگی آمریکا در این خلیج فارس باعث ناامنی منطقه شده است.

رفتن کشور به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال ضروری است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در امور بانکی و بیمه ای گفت: رفتن کشور به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال یک ضرورت انکار ناپذیر است و باید هرچه زودتر آن را تحقق ببخشیم.

عباس معمارنژاد در نشست مدیران دستگاه های تابع وزارت اقتصادی استان قزوین افزود: البته باید توجه داشت که مفاهیمی مانند مالیات الکترونیکی با تحولات دیجیتالی متفاوت است.

بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد

بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر روز یکشنبه در آئینی با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، جمعی از مقامات کشوری و استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات دولتی و مدیران شرکت‌های روسی در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: مرحله بتن‌ریزی راکتور هسته‌ای واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر یکی از مراحل کلیدی و یک واقعه مهم در نیروگاه‌های اتمی است که با انجام آن گام مهمی در توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور برداشته می‌شود. 

واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر ۶۶۰ میلیون دلار صرفه جویی دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با بهره برداری از سه واحد نیروگاه اتمی بوشهر سالانه از مصرف ۳۳ میلیون بشکه نفت خام معادل ۶۶۰ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.
علی اکبر صالحی در آیین بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر افزود: صنعت هسته ای جزو انژی پاک است به این اعتبار که به ازای تولید هر یک هزارمگاوات انرژی هسته ای از انتشار هفت میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری می‌کند.

پنج پروژه صنعت برق در یزد افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهوری به یزد پنج پروژه صنعت برق با ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه در اجرای طرح پویش« الف. ب .ایران» امروز یکشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو همزمان در ابرکوه، اردکان و اشکذر به بهره‌برداری رسید.

 این پروژه‌ها شامل پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت ابرکوه ، شبکه توسعه ۶۳ به ۲۳۰ پست ۴۰۰ کیلو ولت سرو ( فازدوم ) ، پست ۶۳.۲۰کیلو ولت امامزاده و توسعه یک فیدر۲۳۰ کیلو ولت پست اردکان و همچنین توسعه بخش ۶۳.۲۰کیلو ولت پست خضرآباد اشکذر است .

عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۳۹۴ شروع شد و برای اجرای این پروژه‌ها هفت دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت های ۴۰ ، ۱۲۵مگاولت آمپر برای صنعت برق به کار گرفته شده است.

بهره‌برداری از کارخانه توربین‌سازی غدیر یزد با حضور رییس جمهوری

کارخانه توربین سازی، سازنده کمپرسورهای خطوط انتقال گاز، عصر یکشنبه با حضور رییس جمهوری در یزد افتتاح شد. این کارخانه در زمینی به گستره ۴۰۰ هزار متر مربع و زیربنای ۶۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

بیشتر تجهیزات صنعت آب و برق در داخل طراحی و ساخته می‌شود
 وزیر نیرو با تاکید بر استفاده از تمام توان و استعدادهایی که خدا به بندگانش برای خدمت‌ رسانی بیشتر به مردم عطا کرده، گفت: اکنون بخش اعظم تجهیزات صنعت آب و برق کشور در داخل طراحی و ساخته می‌شود.

رضا اردکانیان در یزد افزود: با وجود تنگناهای متعدد دست اندرکاران نظام به حول قوه الهی با وجود محدودیت ها و فشارهای روز افزون چرخ های توسعه و عمران کشور را سرپا نگه داشته اند.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز برای سال آینده

وزیر آموزش و پرورش از تعهد ۵ هزار میلیارد تومانی مجمع خیران مدرسه ساز برای سال آینده در کشور خبر داد و گفت: بنا شده هر میزان خیرین تعهد می کنند، دولت به همان میزان نیز در بودجه پیش بینی کند که جریان مدرسه سازی رونق بیشتری بگیرد.

امروز باید در برابر تهدیدهای دشمن مقاومت کرد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب در برابر مردم ما صف‌آرایی کرده‌اند، گفت: آنچه ما را از پیچ و خم توطئه‌های دشمنان نجات داد، رهبری امام راحل و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب بود که به ما درس مقاومت و ایستادگی آموخت .
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در جمع مردم بهاباد استان یزد افزود: انقلاب ایران به رهبری امام راحل حیات دو باره به اسلام داد و بار دیگر اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا مطرح کرد و به عنوان دینی که می تواند خاستگاه انقلاب رهایی بخش و عزت آفرین برای مردم باشد.

راه اندازی نخستین مجتمع گلخانه‌ای کشت بدون خاک کشور در یزد

نخستین مجتمع گلخانه‌ای کشت بدون خاک کشور، عصر یکشنبه در آیینی با حضور «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری در دهستان ارنان از توابع بخش مرکزی مهریز یزد بهره برداری شد.
سایه جنگ علیه کشور با توانمندی موشکی از بین رفت

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد در یاسوج : همان گونه که سایه جنگ و تهدید دشمن و آمریکا علیه کشور با توانمندی موشکی و نظامی از بین رفت باید در زمینه پدافند غیرعامل نیز مصون سازی و اقدام‌های پیشگیرانه را مقابل هر نوع تهدیدی عملیاتی کرد.

گزارش‌های برگزیده:

«گرد فراموشی بر اسطوره‌ها و افسانه‌های مازندران»  عنوان گزارشی از مرکز ساری با موضوع پاسداشت تاریخ کهن سرزمین مازندران و نکوداشت شخصیت های تاریخی این سرزمین.

«روزگار قهوه ای» مطلبی خواندنی و جذاب از مرکز کرمانشاه در مورد حس زیبای حیوان دوستی که در آن زندگی سگی معلول به نام قهوه ای دستمایه و محور گزارش قرار گرفته است.

«استقبالی به رنگ وحدت و همدلی» گزارش مرکز یزد که به استقبال گسترده مردم این استان از رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید پرداخته است.

«هم‌آوایی غم و امید در روستای زلزله‌زده ورنکش» گزارشی از مرکز تبریز که در آن به حال و روز مردمان این روستا و ابعاد روانی و اجتماعی حادثه زمین لرزه اشاره شده است.

برچسب‌ها