رشت - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تاکید و خلاصه این سند، توجه به تربیت تمام ساعتی دانش آموزان در مدارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا مسیب زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از افتخارآفرینان سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموز و نهمین دوره مسابقه های فرهنگیان استان گیلان در بقعه متبرکه خواهر امام رشت با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بالاترین سند و نقشه راه تعلیم و تربیت کشور است، افزود: عزم آموزش و پرورش اجرایی کردن این سند و تربیت تمام ساعتی است.

وی با اشاره به تربیت تمام ساعتی دانش آموزان در مدارس و این که به تنهایی دانش آموز مذهبی و قرآنی نمی خواهیم، اظهار داشت: در تمام مراحل تربیت و مسایل درسی علمی، ورزشی، اقتصادی و زیستی هر شش ساعت تربیت مد نظر آموزش و پرورش است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه ۳۲ بار از واژه جوان استفاده کردند یعنی تمام امیدشان به جوانان است که مسیرتان را تعیین کرده و بدانید که آینده کشور و جهان متعلق به متخصصان است.

وی خطاب به دانش آموزان بیان داشت: اگر در ورزش، علم، فعالیت های فرهنگی، قرآنی و هنری تخصص پیدا کنید، موفق هستید اما خوش به حال دانش آموزانی که از این معروف ها، قرآن، عترت و نماز را انتخاب کردید ، دانش آموزان انتخاب کننده مسیر قرآنی، مسئولیت سنگینی دارند.

مسیب زاده با بیان این که دانش آموزان قرآنی به همان میزان که موفقند به همان قدر زحمت کشیدند، اظهار داشت: وظیفه اصلی ما استفاده از علم و نشر قرآن کریم است، بنابراین حفظ آیات الهی  مرور، تثبیت و تکرار نیاز دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و این که سه اصل جدی را حاکم بر برنامه های قرآن کریم دنبال می کنیم، اضافه کرد: اصل اول محوریت مدرسه است، به این معنی که هر فعالیتی که آغازش از مدرسه نباشد، ابتر است.

مسیب زاده فراگیری در حین اثربخشی را اصل دوم عنوان و خاطر نشان کرد: ما مسئول تعلیم و تربیت ۱۵ میلیون دانش آموز هستیم، بنابراین طرح های آموزش و پرورش بایستی فراگیر و اثربخش باشد.

وی با بیان اصل توسعه مشارکت و مشارکت پذیری به عنوان سومین اصل جدی در برنامه های قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: از همه کسانی که به کمک آموزش و پرورش می آیند، قدردانی می کنیم.

در این همایش جمعی از دانش آموزان افتخارآفرین سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموز و نهمین دوره مسابقه های فرهنگیان استان گیلان و حامیان برگزاری این مسابقه ها تجلیل شدند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.