یزد- ایرنا- رزمایش نظامی فرهنگی سه گردان از بسیجیان مهریز تحت عنوان الی بیت‌المقدس روز جمعه با شعار « چهل سال مردم‌یاری، امنیت و خدمت » در محل اردوگاه قدس این شهرستان آغاز شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت : این رزمایش به مدت ۲ روز  با حضور نیروهای جانبرکف بسیجی با هدف تقویت روحیه نیروها و ارزیابی آموزش‌های نظامی برگزار می‌شود.

سرهنگ علی اصفر سلمانی در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با ایرنا افزود: سنجش و ارتقاء توان و آمادگی رزم گردان‌ها . بررسی سطح توانمندی ، نظامندشدن نیروها و مردمی کردن دفاع از دیگر اهداف رزمایش است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز اظهار داشت: شرکت‌کنندگان ،حراست از اماکن مهم و حساس و برپایی ایستگاه ایست و بازرسی در معابر وصولی شهر را تمرین خواهند کرد.

سلمانی بیان داشت: در چهل سال گذشته بسیج در هر زمان و مکانی که مردم با مشکل مواجه شدند، حضور فعال داشته و به علت ارتباط نزدیک خود با مردم توانسته به سهولت مشکلات را حل کند.

وی گفت: فرزندان عاشورایی این مرزوبوم با صدای رسا اعلام می‌دارند که امروز تفکر بسیجی جهانی شده و با کارنامه‌ای درخشان در برابر زورگویان ایستاده‌ و برای خدمت به محرومان آماده هستند.

مهریز ۲۵ هزار بسیجی و ۲۰۰ پایگاه مقاومت دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.