سمنان- ایرنا- شهید محمد احمدی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: پیروی از فرموده‌های رهبری سلاح کوبنده و موجب خشم دشمنان و بدخواهان و پیشرفت کشور می‌شود.

شهید احمدی، فرزند احمد، بیستم مهر ۱۳۴۶ در روستای کوه زر از توابع شهرستان دامغان در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، تحصلات خود را قبل از کسب مدرک دیپلم و پایان دوره متوسطه رها کرد و برای کمک به خانواده در تامین مخارج زندگی مشغول کسب و کار و روزی حلال شد.

شهید احمدی مهربان، دلسوز و مسئولیت پذیر بود به طوری که هنگام مشکلات تکیه‌گاه خانواده و قوت قلب پدرش بود در مشکلات و سختی‌ها چون کوه استوار بود و به دلیل عزم راسخش در زادگاهش نمونه بود.

این شهید جلیل‌القدر از دوران نوجوانی وارد کار و تلاش شد و در ۱۷ سالگی ازدواج کرد و بعد از آن برای دفاع از خاک وطن به عنوان سرباز از طرف نیروی انتظامی به دفاع از خاک میهن اسلامی پرداخت.

این شهید جلیل‌القدر، بعد از هشت ماه نقش‌آفرینی در  دفاع جانانه از خاک وطن سرانجام در سن بیست و یک سالگی  دربیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در عملیات پدافندی  در غرب کشور در اثر اصابت تیر مستقیم  به جمع دوستان شهیدش پیوست.

 پیکر مطهر  شهید احمدی، پس از گذشت سال ها هنوز جاویدالاثر است.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.